Nowa kampania edukacyjna UKE „Klikam z głową” – #keepCTRL

Ruszyła nowa kampania edukacyjna Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Mowa o #keepCTRL, czyli klikaniu z głową. Ma ona przede wszystkim zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa jakie czyhają w sieci. Pokazuje jak sobie z nimi radzić i odpowiednio korzystać z internetu. Więcej informacji znajdziecie poniżej.

Nowa kampania edukacyjna – „Klikam z głową #keemCTRL”

W dzisiejszych czasach w internecie można znaleźć wszystko. Z jednej strony pomaga to rozwiązać problemy lub pomaga znaleźć potrzebne nam rzeczy, jednak z drugiej to miejsce wielu zagrożeń. Mowa między innymi o wszechobecnym hejcie czy treściach, które niekoniecznie powinny być dostępne dla wszystkich. Dodatkowo, ostatnio modny patostream, który jak wiadomo, nie daje przykładu, a niekiedy nawet nakłania młodych to naśladowania osób się tym zajmujących. Dlatego powstała nowa kampania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Klikam z głową #keepCTRL”. 

Coraz więcej dzieci posiada smartfony, więc nie mają problemu, aby dotrzeć w głąb internetu. Jak podaje portal tvn24bis, z badań wynika, że 8 na 10 dzieci w wieku od 7 do 10 lat posiada telefony. Co jeszcze, odsetek ten wzrasta wraz z wiekiem. Z internetu dzieci najczęściej zaczynają korzystać już w wieku od 7 do 8 lat (ponad 30%), natomiast od 5 do 6 lat to prawie 18%. Nie wiadomo na co natknie się wasze dziecko.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: ZŁOTE GLOBY 2020 – LISTA NOMINOWANYCH

Teraz warto sobie zadań pytanie, co dzieci robią na telefonach. Wiadomo, że rodzic nie jest w stanie w pełni tego kontrolować, a jak pisaliśmy wcześniej, można znaleźć tam dosłownie wszystko. Jednym w wielu problemów jest hejt, na który można się natknąć w mediach społecznościowych. Najczęściej w komentarzach. Zazwyczaj są to słowa raniące, obraźliwe, mogące mieć fatalne skutki w przyszłości.

Z badania również wynika, że dziewczynki częściej niż chłopcy natknęły się na nieodpowiednie treści. Chłopcy natomiast częściej są uzależnieni od internetu oraz odczuwają negatywny wpływ na relacje z otoczeniem. Głównie za największe problemy według dzieci podano: kontakty z nieznajomymi, oszustwa oraz strony internetowe z wirusami. Rodzice natomiast uważają za największe problemy to kontakty z nieznajomymi, uzależnienie od internetu oraz nieodpowiednie treści.

Poniżej znajdziecie jeden z wielu wideo przygotowanych przez UKE. Takie kampanie mogą zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa w sieci i zwiększyć świadomość dzieci, jak i rodziców.

Martyna T

Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Miłośniczka festiwali muzycznych oraz książek psychologicznych.