Jak siedzieć przy biurku, aby nie obciążyć kręgosłupa? Sprawdź!

Długie godziny pracy przed komputerem dają się wam we znaki? Niestety, ale obecnie praca biurowa jest bardzo często spotykana. W pozycji siedzącej spędzamy zazwyczaj większość dnia. Jak siedzieć przy biurku, aby nie obciążyć kręgosłupa? Mamy dla was kilka wskazówek, które pomogą wam pozbyć się uciążliwego bólu pleców.

Udostępnij na Facebooku

Ból pleców przy biurku

Długotrwałe siedzenie nie wpływa pozytywnie na nasz organizm. Jest to rodzaj wysiłku statycznego, w którym mięśnie utrzymane są w ciągłym napięciu. Powoduje to uciskanie zarówno mięśni, jak i naczyń krwionośnych. W rezultacie do mięśni nie dopływa odpowiednia ilość krwi. Praca przy komputerze obciąża przede wszystkim: mięśnie stabilizujące kręgosłup w pozycji siedzącej, mięśnie karku utrzymujące głowę podczas obserwacji monitora i klawiatury, ale także mięśnie barków i rąk obsługujących klawiaturę. Nic zatem dziwnego, że po skończonej pracy i wstaniu od biurka odczuwamy ból pleców i ogromny dyskomfort.

Kręgosłup w biurze

Nawet najlepsze krzesło nie uchroni nas przed bólem pleców, jeśli nie będziemy stosować się do poniższych wskazówek. Jak siedzieć przy biurku? Przedstawimy wam 6 prostych zasad, dzięki którym szybko pozbędziecie się problemu. Monitor powinien znajdować się w odległości 40-75 cm od naszych oczu. Blat biurka musi być na wysokości łokci. W ten sposób nie będziemy musieli pochylać się do komputera. Klawiatura i myszka również powinny zajmować takie miejsce, aby nie wymuszać w nas garbienia się. Wybierając fotel koniecznie musimy zwrócić uwagę, czy jest wyprofilowany. Ważne, aby miał regulację oparcia, a także podłokietników. Siedzisko powinno być na takiej wysokości, żeby nasze stopy swobodnie dotykały ziemi, a kolana tworzyły kąt prosty. Oparcie krzesła musi być wsparciem dla odcinka lędźwiowego.

Pozycja siedzenia

Powinniśmy zmieniać pozycję siedzenia co jakiś czas. Sprawia to, że odciążamy różne partie pleców. Dodatkowo, naprzemienne napinanie i rozluźnianie mięśni poprawia ich wydolność i ukrwienie. Powinniśmy unikać niekorzystnych pozycji, na przykład siedzenia z podwiniętą nogą. Większość czasu zdecydowanie musimy spędzić siedząc prawidłowo. Świetnym pomysłem jest zamienienie krzesła biurowego na piłkę do fitnessu. Nie dość, że jest elastyczna, to jeszcze dopasowuje się do kształtu ciała.

źródło zdjęcia: ergotron, khulsey