TikTok – aplikacja społecznościowa, która nie jest zabawką

Przewiduje się, że rok 2020 będzie rokiem nowych technologii. Nie jest to jednak nic dziwnego, ponieważ od kilku lat obserwujemy ogromny rozwój nowinek. Niemniej jednak prawdopodobnie w 2020 roku to właśnie TikTok będzie przodował. Sprawdź czym w ogóle jest TikTok – aplikacja społecznościowa.

 

TikTok – co to jest?

Aplikacja funkcjonująca od 2016 roku to platforma społecznościowa umożliwiająca tworzenie i udostępnianie krótkich treści wideo z podkładem muzycznym. Nagrywanie i edycja krótkich, bo piętnastosekundowych filmów jest bardzo łatwe. Dodatkowo istnieje opcha dodawania zabawnych filtrów czy naklejek. W pierwszym etapie aplikacja była dedykowana najmłodszym użytkownikom w wieku od 16 do 24 lat. Natomiast z czasem serwis rozwija się pod względem biznesowym i jest coraz bardziej dochodowy. Twórcą aplikacji jest chińska firma ByteDance

 

TikTok – aplikacja społecznościowa

W 2019 roku aplikacja TikTok zanotowała ogromny wzrost popularności. Szacuje się, że obecnie korzysta z niej około 1,5 miliarda ludzi. Każdego dnia używa jej około 700 milionów osób. Początkowo aplikacja była jedynie elementem rozrywki dla młodszej części społeczeństwa. Teraz jest jednak poważną pozycją na rynku aplikacji. Odbiera bowiem użytkowników takim aplikacjom jak Snapchat czy Instagram. Co więcej, platforma nie zamierza sprzedawać się Facebookowi, a serwis streamingowy może niebawem zagrozić słynnemu Spotify.

 

Co daje ta aplikacja?

Po pierwsze jest to kolejna forma dotarcia do gigantycznej widowni i to już z pierwszymi materiałami dodawanymi w serwisie. To z kolei nieustannie motywuje użytkowników do rozwoju profilu na tej platformie. Drugą bardzo ważną funkcją jest dostęp do muzyki popularnej. Materiały wideo ubarwione takimi efektami muzycznymi stają się bardziej popularne i atrakcyjne.

 

Podsumowując, TikTok – aplikacja społecznościowa to kolejna propozycja dla tak zwanej Generacji Z czyli współczesnych nastolatków. Jest to kanał społecznościowy, który daje możliwość interakcji między użytkownikami za pomocą wiadomości, komentarzy i reakcji, które budują profil i tworzą społeczność. W większości TikTok to aplikacja pełna memów, humoru i wideo. Niemniej jednak staje się coraz istotniejszym kanałem komunikacji dla marek. Zobaczymy czy faktycznie w 2020 roku będzie przodował.

Marta D

Absolwentka dziennikarstwa, kulturoznawstwa i fotografii – radiowiec z zawodu, kulturalny człowiek z wykształcenia, fotograf z pasji. Humanistka i umysł ścisły w jednym. Nie lubi zamykać się w ramach szablonowości. Uwielbia wyzwania, nowe miejsca i ciekawych ludzi.