„Wiadomości” emitowane są na stacji TVP1 każdego dnia o godzinie 19:30, a w dni robocze program informacyjny emitowany jest również o trzech innych porach. Serwis Wirtualnemedia.pl we współpracy z Nielsen Audience Measurement stworzył badania dotyczące widzów „Wiadomości”. Wyniki badań są niezwykle ciekawe.
„Wiadomości” w TVP
Serwis informacyjny emitowany w Telewizji Publicznej spotyka się z niezwykle skrajnymi opiniami. Mimo wszystko część społeczeństwa czerpie wiedzę właśnie z „Wiadomości”. Program możemy obejrzeć każdego dnia o godzinie 19:30, a także od poniedziałku do piątku w następujących godzinach: 8:00, 12:00 oraz 15:00.
ZOBACZ TAKŻE: DORADCA PREZYDENTA USA OSTRZEGA – MÓWI, KIEDY ROSJA MOŻE ZAATAKOWAĆ UKRAINĘ
Kto ogląda „Wiadomości”?
Serwis Wirtualnemedia.pl razem z Nielsen Audience Measurement stworzyli szczegóły raport, z którego możemy dowiedzieć się, kto jest odbiorcą „Wiadomości”. Niezwykle ciekawie rysują się informacje związane z przedziałem wiekowym widzów. Otóż osób do 24. roku życia jest mniej niż 1%, natomiast największą grupę widzów stanowią osoby w wieku 65+ i jest ich aż 47,53%. Najliczniejsza grupa odbiorców to emeryci, którzy stanowią 59,83% widzów. Ponadto 49,66% oglądających „Wiadomości” w TVP to osoby mieszkające na wsi.
Wirtualnemedia skupiły się również na podziale widowni ze względu na płeć. Okazuje się, że w przypadku wydania „Wiadomości” emitowanego o godzinie 19:30, większość widzów to kobiety. Stawią one 51,67%, natomiast mężczyźni 48,33%. Co ciekawe, serwis trafnie zauważył, iż stosunek ten wygląda bardzo podobnie na całym polskim rynku telewizyjnym.
W badaniu wzięto pod uwagę również poziom wykształcenia odbiorców. Z raportu dowiadujemy się, że ponad połowa odbiorców, bo 50,68% widzów ma wykształcenie podstawowe. Odnotowano natomiast spadek widzów o wykształceniu średnim. Dla porównania, w 2019 roku było to 38,28% widzów, w 2020 roku – 33,5%, natomiast w 2021 roku zaledwie 32,41%.
Z wykonanych badań dowiadujemy się również o średnich dochodach widzów „Wiadomości”. Okazuje się, że w porównaniu do poprzednich lat, są one większe. 28% widzów (w przeliczeniu na 1 mieszkańca gospodarstwa domowego) ma średni miesięczny dochód netto powyżej 5 tys. zł netto.
źródło: wirtualnemedia.pl, zdjęcie – Instagram wiadomosci.com