Nowe logo Facebooka – firma postanowiła zmienić dotychczasowy znak rozpoznawczy i to w bardzo ciekawy sposób. W dalszym ciągu jest to prosty, wręcz surowy projekt. Jedynym wprowadzonym „szaleństwem” jest fakt, iż jest to GIF zmieniający kolory. Każda platforma należąca do Facebooka, będzie miała swoją charakterystyczną barwę.
Nowe logo Facebooka – jakie zmiany?
Jeszcze jakiś czas temu Facebook nie miał pod swoimi skrzydłami innych platform. Sytuacja się zmieniła w związku z dołączeniem aplikacji takich jak: Messenger, Instagram czy WhatsApp. Co ciekawe, wielu użytkowników nie ma pojęcia o tym, że wspomniane nazwy należą właśnie do Facebooka. Dlatego też, firma postanowiła zmodyfikować swoje aktualne logo.
ZOBACZ TAKŻE: INSTAGRAM I WHATSAPP Z NOWYMI NAZWAMI
Zmiany dotyczą przede wszystkim kolorystyki. Jak informuje szef marketingu Facebooka, zmiany wprowadzono po to, aby pokazać, które aplikacje do niego należą. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, wielu użytkowników Instagrama czy WhatAppa nie wie, że są one częścią marki Zuckerberga. Dlatego zrezygnowano z dodawania kolejnych wyrazów do nazw. Rozwiązano to w inny, bardziej ciekawy i praktyczny sposób. W zależności od platformy, kolor logo będzie się zmieniał.
Following promises of more transparency, Facebook unveiled a colorful logo to distinguish the corporate parent from its apps https://t.co/YHLXP3rj44 pic.twitter.com/BdfWLjKQmk
— CNN International (@cnni) November 5, 2019
Ten zabieg ma pokazać, że wspomniane wcześniej aplikacje należą do jednego właściciela – w tym przypadku Facebooka. W przypadku Instagrama, logo będzie miało kolor fioletowo-pomarańczowo-żółty, płynnie przechodząc w poszczególne barwy. W przypadku WhatsAppa, mowa o kojarzonej zresztą z tą aplikacją zieleni.
Facebook’s new logo brings its besieged family of apps together https://t.co/qvo1G1LGDe pic.twitter.com/i3kBIjwAA6
— Ad Age (@adage) November 4, 2019
Zmiana logo może być ryzykownym krokiem, gdyż znak poprzedni w przypadku Facebooka rozpoznawalny jest na całym świecie. Jednak jak sami widzicie, ta zmiana nie jest bardzo rzucająca się w oczy. Dotyczy bardziej kwestii kolorystycznych i wielkości liter. Patrząc na zasięgi marki, tak mała zmiana jest nieco zaskakująca.