Ile Polacy wydali na alkohol w ubiegłym roku? Padł rekord w historii badań!

Ile Polacy wydali na alkohol

Ile Polacy wydali na alkohol w ubiegłym roku? Okazuje się, że pandemia koronawirusa mocno przyczyniła się do zwiększonego spożycia napojów wyskokowych. Co więcej, w ubiegłym roku odnotowano rekordową ilość pieniędzy wydanych na alkohol. Poznajcie szczegóły!

Spożycie alkoholu w Polsce

Pandemia koronawirusa niezwykle odbiła się na przemyśle alkoholowym. Okazuje się, że wzrost spożycia napojów wyskokowych odnotowano już w 2019 roku.

Z danych Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynika, że spożycie w 2019 r. było najwyższe od 1993 r., czyli odkąd sięgają statystyki. W porównaniu z 2018 r. poszło w górę o 0,23 litra, co jest znacznym przyrostem na przestrzeni ostatnich lat – informuje „Rzeczpospolita”.

Polacy zrezygnowali jednak z piwa, na rzecz mocniejszych i droższych trunków. Jak sytuacja przełożyła się na ich portfele? Ile Polacy wydali na alkohol w ubiegłym roku?


ZOBACZ TAKŻE: UBER EATS DOSTARCZY SWOIM KLIENTOM ALKOHOL I… MARIHUENĘ? FIRMA ROZSZERZA SWOJĄ DZIAŁALNOŚĆ!

Ile Polacy wydali na alkohol w ubiegłym roku?

Pandemia koronawirusa negatywnie odbiła się na wielu branżach, jednak rynek podstawowych produktów spożywczych i chemicznych (bez żywności świeżej) zdecydowanie zyskał. Jak informuje „Rzeczpospolita”, z danych firmy Nielsen wynika, że wyżej wymieniona branża wzrosła aż o 4,8%. Polacy chętnie kupowali również przekąski i alkohol, a wartość ich sprzedaży wzrosła o 7%. Sprzedaż wódki była wciąż stabilna, natomiast spadła sprzedaż piwa, na rzecz droższych alkoholi, takich jak whisky, wino, rum czy gin.

Brak podróży, ograniczenie konsumpcji w wielu sektorach, jak gastronomia, spowodowały, że spadek dochodów konsumentów nie był tak duży, a w efekcie w sklepach spożywczych popyt na napoje alkoholowe wzrósł – zauważył  Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

Okazuje się, że w ubiegłym roku Polacy wydali na alkohol prawie 40 mld zł! Warto dodać, że w ubiegłym roku kwota ta wyniosła ponad 36,6 mld zł, co było ówczesnym rekordem w historii.

Konsumenci nie tylko więcej wydawali, ale też chętniej sięgali po droższe produkty – dodał Robert Ogór.

 

źródło: rmf2.pl, businessinsider.com.pl

Magdalena C

Z wykształcenia inżynier produkcji. Miłośniczka podróży i dokumentów kryminalnych.