Helsinki i zero waste – końskie odchody zapewniają energię cieplną mieszkańcom

Helsinki i zero waste – to miasto pokazuje, że można żyć zgodnie z tą zasadą i po prostu starać się nic nie marnować. Jednak jedna rzecz zaskakuje, ze względu na jej niecodzienność, chociaż z drugiej strony to świetne rozwiązanie! W Finlandii postanowiono wykorzystać końskie odchody i przerobić je na energię cieplną! Można? Można! 

Helsinki i zero waste – mieszkańcy żyją zgodnie z tą zasadą

Zapewne niektórzy z was zastanawiają się, co to jest zero waste. Są to zasady, które pomogą nam żyć ekologicznie i przede wszystkim ograniczą lub wyeliminują marnowanie. Dotyczy to jedzenia, jak i opakowań, ubrań itp. To styl życia, który przez coraz większą ilość osób jest praktykowany, jednak wielu z nas jeszcze sobie tego nie wyobraża.

Problem generowania śmieci jest jeszcze nadal bardzo alarmujący, gdyż zwyczajnie ludzie wyrzucają ich zbyt dużo. Dlatego warto się zastanowić co zrobić, aby marnować mniej. Jeżeli chcecie poznać kilka ważnych zasad i dowiedzieć się czegoś więcej, przeczytajcie ten artykuł oraz sprawdźcie poniższe wideo.

Konie również mogą przyczynić się do ekologii

To rozwiązanie może wzbudzić w niektórych osobach zdziwienie, ponieważ jest to niecodzienna sytuacja. O co dokładnie chodzi? W Helsinkach wykorzystuje się końskie odchody jako źródła odnawialnej energii. Są one zbierane po zawodach jeździeckich, przerabiane w bioelektrowni i dzięki temu, dostarczają energię. Może zagwarantować miesięczne ciepło dla kilkudziesięciu domów. Dodatkowo, zapewnia elektryczność na zawodach, które trwają kilka dni.

ZOBACZ TAKŻE: NOWE PLANY RESERVED – DO 2025 ROKU 50% KOLEKCJI EKOLOGICZNYCH

Co ciekawe, w Finlandii ten pomysł praktykowany jest już od dwóch lat i jak podają eksperci, wystarczą dwa konie, aby dostarczyć całoroczną energię dla jednorodzinnego domu.

Na całym świecie coraz więcej marek czy przedsiębiorstw inwestuje w eko rozwiązania. Zmieniają politykę firm, aby systematycznie generować mniejszą ilość zanieczyszczeń czy odpadów. Chociażby firmy, takie jak Starbucks czy Pizza Hut wprowadziły godziny, w których można kupić ich produkty nawet do 70% taniej. Dlaczego? Chodzi głównie o fakt, iż później te produkty trafią zapewne do kosza, a można temu zapobiec, zachęcając klientów.

Martyna T

Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Miłośniczka festiwali muzycznych oraz książek psychologicznych.