Coca-Cola nie zrezygnuje z plastiku – powód? Tego chcą konsumenci

Coca-Cola nie zrezygnuje z plastiku – takie informacje przekazała wiceprezes marki. Jaki jest natomiast powód takiej decyzji? Okazuje się, iż konsumenci napoju podobno wcale nie chcą, aby firma z tego zrezygnowała. Co roku produkują około 3 mln ton plastiku.

Ekologiczne plany Coca-Coli – dojdą do skutku?

Coca-Cola kilkukrotnie wspominała o swoich eko planach na przyszłość. Rocznie produkują około 3 mln ton plastiku, jednak w przeszłości można było przeczytać chociażby o butelce powstałej z plastiku wyłowionego z morza czy zebranego z plaży. Zapowiedziano wtedy, że od przyszłego roku chcą produkować butelki na szeroką skalę. Współpracując przy tym projekcie z holenderską firmą loniqa Technologies, Indorama Ventures oraz Mares Circulares. Dodatkowo, zgrzewki puszek nie będą owinięte plastikiem – ma go zastąpić karton.

W ramach projektu Coca-Cola HBR używanie folii termokurczliwej w puszkach mają zlikwidować do końca 2021 roku. Co więcej, chodzi o wszystkie rynki Unii Europejskiej.

Coca-Cola nie zrezygnuje z plastiku, bo tak podobno chcą konsumenci

Niestety te wiadomości są przygnębiające, gdyż Bea Perez, szefowa firmy ds. zrównoważonego rozwoju oznajmiła, iż póki co nie zrezygnują z plastiku. Co jeszcze, tego właśnie chcą ich konsumenci. Jak poinformowała w wywiadzie dla BBC, jest to dla nich przede wszystkim wygodne, ale z drugiej strony przekonująca jest ich minimalna masa.

 

Aby uspokoić aktywistów i osoby, którym zależy na zmianach przyjaznych dla środowiska, przekazano informację o takich zmianach, które będą mniej szkodliwe na środowiska. Między innymi o tym, iż do roku 2030 połowa opakowań ich produktów ma być wykonana z materiałów z recyklingu. „Pokazujemy konsumentom jakie mamy możliwości” – dodała Perez.

Martyna T

Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Miłośniczka festiwali muzycznych oraz książek psychologicznych.