Silnik roku 2019 – wybrano go! Sprawdź osiągi, jakie oferuje!

Silnik roku 2019 – ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year 2019. Wyboru dokonywano w aż dwunastu kategoriach – począwszy od najlepszych silników sportowych, kończąc na jednostkach hybrydowych. Wyniki można sprawdzić poniżej!

Najlepsze silniki do 150, od 150 do 250 i od 250 do 350 koni mechanicznych

W kategorii do 150 koni mechanicznych zwyciężył silnik Forda 1.0 Ecoboost! Jednostka ta napędza między innymi modele Fiesty, Mondeo czy Focusa. Mimo małej pojemności, jest bardzo żwawa, a oprócz tego oszczędna i bardzo równo pracująca. Opisywane silniki 1.0 dostępne są w wersjach o mocy 100, 125 oraz 150 koni mechanicznych.

Najlepszy w kategorii od 150 do 250 został silnik Audi 2.0 TFSI. Jest to bardzo powszechny motor, używany w naprawdę wielu pojazdach – nie tylko od Audi! Znajdziemy go choćby w Audi A4, Audi A4, ale także w VW Passat, Polo GTI lub choćby w Skodzie Superb. W mocnej kategorii od 250 do 250 koni mechanicznych prym wiedzie silnik Porsche 2.5 litra. Instaluje się go w 718 Cayman oraz 718 Boxster. Jest niezwykle dynamiczny i trwały.

Topowy silnik elektryczny, nowy, osiągający moc od 350 do 450 koni mechanicznych

Aż w trzech kategoriach najlepszy okazał się silnik elektryczny z Jaguara I-Pace. Akumulator w nim wystarcza na przejechanie blisko 500 kilometrów, a rozpędzenie się do 100 kilometrów na godzinę zajmuje ledwie 4,8 sekundy. Na tym nie koniec – elektryczny napęd zapewnia natychmiastowy moment obrotowy.

Silnik o mocy od 550 do 650 koni mechanicznych

Tutaj robi się już naprawdę szybko! Najlepszy w tej kategorii okazał się być Mercedes AMG 5.0 V8. Wyróżnia się przede wszystkim kapitalnym dźwiękiem, a także naprawdę wysokim maksymalnym momentem obrotowym. Zastosowano w nim wiele innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym napędza on wiele ciekawych modeli – miedzy innymi Astona Martina Vantage.

Najlepsza hybryda

Wybór nie mógł być inny – olśniewające BMW i8 wygrało w tej kategorii. Z tyłu klasyka – z przodu elektryka. Tak zbilansowany napęd daje naprawdę ogromne wrażenia z jazdy. Przyspieszenie do 100 kilometrów na godzinę zajmie zaledwie 4,4 sekundy. Uwagę zwraca też niesamowity sportowy charakter dźwięku silnika – co w przypadku hybrydy nie jest wcale oczywiste.

Najlepszy silnik roku 2019!

Pierwsze miejsce, najlepszy z najlepszych. Ferrari 3.9 V8 zebrało ponadto jeszcze nagrody w kategoriach: najlepszy silnik w samochodzie sportowym, najlepszy silnik o mocy powyżej 650 koni mechanicznych, oraz najlepszy silnik o mocy od 550 do 650 koni mechanicznych. Co ciekawe, tytuł silniku roku Ferrari zdobyło 3 raz z rzędu. Silnik ten wykorzystywany jest między innymi w Maserati. Konserwatyści mogą spać spokojnie – tradycyjna jednostka napędowa znów wiedzie prym, jednakże kwestia czasu jest, aż elektryki będą na czele.

Bartek Z

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, specjalizacja: dziennikarstwo sportowe. Pasjonat piłki ręcznej oraz piłki nożnej.