Samochody najdroższe w utrzymaniu! Zobacz, których unikać

Zamierzasz kupić nowy samochód? Musisz pamiętać, że koszt zakupu to nie wszystko. Posiadanie auta to wiele innych wydatków. Warto, aby zakup był przemyślany. Inaczej okazać się może, że samochód będzie swego rodzaju skarbonką. Zobacz zatem ranking – samochody najdroższe w utrzymaniu! W tworzeniu zestawienia posiłkowaliśmy się świetnym rankingiem z serwisu moto.pl – wybraliśmy kilka z pozycji.

Udostępnij na Facebooku

5. Mercedes ML (1998-2006)

Strona moto.pl podaje, jakoby w popularnym ML problem pojawiał się z silnikiem, skrzynią biegów, a także układem jezdnym. Awarie te należą oczywiście do kosztownych – pod uwagę należy wziąć nawet sam fakt prestiżowej marki, jaką jest Mercedes. Części zamienne w takim przypadku często okazują się drogie. Nie należy też stosować niskiej jakości zamienników. Serwis w oparciu o badania Warranty Direct podaje, że koszty serwisowe wynoszą zwykle około 2500 złotych. Pod uwagę bierze się modele z roczników od 1998 do 2006.

4. BMW M3 (2007-2013)

O samochodach marki BMW generalnie mówi się, że są drogie w utrzymaniu. Awarie silnika potrafią skutecznie uszczuplić budżet kierowców tych aut. Poza tym mówi się, że są one stosunkowo mocno paliwożerne. Tym bardziej odnosi się do sportowej wersji M3. Mało tego, sportowe części zawsze będą droższe od tych z normalnych modeli. Portal jako najczęstsze przyczyny usterek podaje silnik, układ paliwowy oraz układ jezdny z zawieszeniem. Średni koszt serwisowy to 3600 złotych.

3. Audi Q7 (2006-2015)

Z Audi jest bardzo podobnie podobnie jak w przypadku BMW. Panuje powszechna opinia, że w serwisach płaci się już za samą markę, która uważana jest za dość drogą. Choć istnieje wiele zamienników, także należy skupić się na częściach wyższej jakości. W popularnym Q7 najczęściej zawodzi układ chłodzenia i ogrzewania, elektryka oraz silnik, a moto.pl podaje, że średnie koszty warsztatowe to około 4200 złotych.

2. Citroen C6 (2005-2012)

Tutaj sprawa wydaje się być stosunkowo prosta – wszystko przez złą renomę, jaką mają francuskie samochody. Zwykle uwagę zwraca się na awaryjność pod względem elektryki – taki też powód wymienia storna moto.pl. Poza tym trzeba brać pod uwagę usterki silnika oraz układy jezdnego i zawieszenia (a więc klasyka). Średnie koszty warsztatowe to 2400 złotych. 

1. BMW M5 (2004-2011)

Tutaj sytuacja bliźniaczo-podobna do tej z modelu M3. Drogie, sportowe komponenty, często zużywające się na wskutek agresywnej, dynamicznej jazdy. Nie należy zastępować ich tańszymi odpowiednikami. Najczęściej awarie dotykają: silnika, układu paliwowego a także elektryki. Średni koszt w serwisie to mniej więcej 4700 złotych. To ostatnia pozycja w rankingu „Samochody najdroższe w utrzymaniu”.

źródło zdjęć: pl.automobile.de, rac.co.uk, edmunds,com, auto-abc.eu, commons.wikipedia.org