Najbardziej wartościowe marki 2019 roku – sprawdź, które na podium

Interbrand przedstawił ranking, w którym znajdziecie najbardziej wartościowe marki 2019 roku. Jakie czynniki wpływają na miejsce w zestawieniu? Wszystkiego dowiecie się poniżej. Co ciekawe, na podium znalazły się te same marki co rok temu, podkreślając swoją silną pozycję na rynku. 

Najbardziej wartościowe marki 2019 roku Interbrand

W tym roku również poznaliśmy marki, które mają lojalnych i zadowolonych klientów. Utrzymują się one na wysokich pozycjach w większości zestawień. Jesteśmy ciekawi jaki jest przepis na międzynarodowy sukces. Natomiast, jakie czynniki były brane pod uwagę w ocenie? Interbrand przede wszystkim zwracał uwagę na kondycję finansową, znaczenie marki na dla wyborów konsumentów oraz zdolność do kształtowania cen na rynku. 

Zapewne jesteście ciekawi kto znalazł się na podium. Kolejny raz z rzędu 1 miejsce należy się Apple. To właśnie ta firma jest jedną z najbardziej wartościowych, gdyż warta jest 234 mld dolarów (+9%).

Na pozycji drugiej znalazł się Google, z wartością prawie 170 mln dolarów i 8 procentowym wzrostem. Podium zamyka Amazon, z 24 procentowym wzrostem i wartością 125 mld dolarów. Co ciekawe, jedyną marką, która zanotowała spadek, a znalazła się w pierwszej dziesiątce to Coca-Cola (-4%). 

Jednak największym zaskoczeniem jest spadek Facebooka i to aż o 12%. Spora liczba osób zapewne widziała firmę Zuckerberga na podium lub w pierwszej dziesiątce. Jak się okazuje, w porównaniu do roku poprzedniego, z pozycji 9 Facebook spadł na 14.

ZOBACZ TAKŻE: WSPÓŁZAŁOŻYCIEL ANDROIDA STWORZYŁ NIETYPOWEGO SMARTFONA

Ranking przygotowany przez Interbrand to aż 100 firm. Ich łączna wartość to 2,13 bln dolarów, dając 5,7% wzrostu w porównaniu do 2018 roku. Znajdziecie tam również marki takie jak: Samsung, Mercedes, Disney czy McDonald’s. Dodatkowo, niektóre pozycje miały swój debiut i mowa o Uberze, Dell Technologies oraz LinkedIn.

Martyna T

Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Miłośniczka festiwali muzycznych oraz książek psychologicznych.