Bezpieczny PESEL to świetna opcja gdy przykładowo zgubimy dokumenty – w tym dowód tożsamości. Warto pamiętać, że w obecnych czasach zgubienie dokumentów może okazać się bardzo bolesne. Oszuści tylko czają się na takie okazje, aby wziąć choćby pożyczkę na nasze dane. Zobacz zatem jak działa omawiany system, czym tak właściwie jest i czy warto go mieć!
Bezpieczny PESEL – co to?
W obecnych czasach, szybką pożyczkę można zaciągnąć nawet przez Internet. Posiadając w dodatku cudze dane, można to zrobić na konto osoby, która zgubiła właśnie choćby dowód osobisty. Bezpieczny PESEL ma chronić przed oszustami między innymi w takich przypadkach. Jakie jeszcze funkcje spełnia?
Bezpieczny PESEL to usługa istniejąca od dwóch lat. Stworzył ją Polski Związek Instytucji Pożyczkowych wraz z CRIF. CRIF to nic innego jak dostawca informacji kredytowych w całej Europie.
Dzięki usłudze Bezpieczny PESEL każdy może bardzo sprawnie zastrzec skradziony lub zgubiony dowód osobisty. Właśnie na nim widnieje nasz numer PESEL, który oszuści chętnie wykorzystają w celu uzyskania korzyści na swój poczet.
Bezpieczny PESEL – jak działa?
Gdy zastrzeżemy nasz dowód osobisty, informacja ta dotrze do współpracujących z systemem firm oferujących pożyczki. Będzie to zatem dla nich znak, aby być ostrożnym w razie próby pobrania pieniędzy na dany dokument tożsamości.
Gdy okaże się, że ktoś na dany numer PESEL jednak będzie usiłował wziąć kredyt, przekaz będzie jasny – właśnie dochodzi do próby oszustwa. System jest zatem bardzo uciążliwy dla złodziei, a zarazem niezwykle pomocny dla obywateli naszego kraju.
Jak zastrzec PESEL?
Wszystko jest bardzo łatwe i ogranicza się do wypełnienia prostego formularza na stronie www.bezpiecznypesel.pl.
Kolejnym krokiem jest telefoniczny kontakt konsultanta CRIF z osobą, która chce zastrzec dokument tożsamości. Rozmowa potwierdza wiarygodność i tożsamość. Cofanie zastrzeżenia odbywa się niemal w identyczny sposób. Oprócz tego jednak, należy wysłać skan dowodu osobistego.
Bezpieczny PESEL – koszt
Usługa jest w pełni bezpłatna. Zdecydowanie warto skorzystać z możliwości, jakie ona serwuje. Problemy napotkane po utracie dokumentów mogą okazać się bardzo – dosłownie i w przenośni – kosztowne.
Zobacz także: CO ZROBIĆ GDY ZGUBISZ PORTFEL
źródło zdjęć: polskabankowosc.com.pl, bezpiecznypesel.pl