Snickers z nadzieniem Bounty – oto nietypowy, ale jakże skuteczny chwyt marketingowy, który zastosowała francuska firma CLM BBDO. Celem całego zajścia było rozpromowanie słynnego hasła „głodny nie jesteś sobą”. Wstrząśnięci konsumenci jednak nie omieszkali poskarżyć się na zaistniałą sytuację w mediach społecznościowych.
Akcja #SnickersGate
Francuska agencja CLM BBDO postanowiła wprowadzić nietypową akcję zwaną #SnickersGate. Celem było ponowne rozpromowanie słynnego hasła „Głodny nie jesteś sobą”. Polegała na tym, że klient kupując baton Snickers znajdował w nim nadzienie innego batona – Bounty. Warto dodać, że obie te marki należą do tego samego koncernu Mars Wrigley. Oficjalne konto firmy na stronie YouTube opublikował film dotyczący całej akcji:
ZOBACZ TAKŻE: OTWORZONO HOTEL PRZYSZŁOŚCI OBSŁUGIWANY PRZEZ ROBOTY [WIDEO]
Internet zawrzał. Konsumenci publikowali wiele postów i filmów na temat innej zawartości batona niż się spodziewali. Nieomieszkali poskarżyć się firmie oraz wielokrotnie ich obrazić. Część z nich przypuszczała, że to efekt pomyłki podczas produkcji słodkości. Okazało się jednak, że była to celowa akcja mająca promować markę Snickers. Po kilku dniach skonsternowani klienci zobaczyli specjalnie przygotowany film. Jego bohaterami zostali dwaj pracownicy fabryki produkującej Snickersa w myśl wieloletniego hasła marki „Głodny nie jesteś sobą”.
Firma CLM BBDO podliczyła, że w ciągu dwóch dni akcja #SnickersGate stała się viralem. Uzyskała ponad 20 tysięcy wzmianek i interakcji w mediach społecznościowych, co stało się niezwykle skuteczną reklamą.