Najlżejszy śpiwór świata powstał w firmie w Gdyni, która od 30 lat produkuje odzież puchową i śpiwory do zaawansowanej turystyki. Ile waży i jak powstał najlżejszy śpiwór świata?
Najlżejszy śpiwór świata
Przepisem na śpiwór jest tkanina produkowana w Japonii i puch pozyskiwany w Polsce. Konkretnie jest to puch gęsi. Wysoka jakość tego puchu uwarunkowana jest gatunkiem ptaka i warunkami środowiskowymi, w jakich gęsi są hodowane. Produkty firmy wypełniane są puchem o najwyższej dostępnej sprężystości. Oczywiście puchem, który nie jest podskubywany z żywych gęsi. Działania takie firma uważa za nieetyczne.
Produkcja śpiwora
Najlżejszy śpiwór, a dokładnie jego uszycie zajmuje około 2-3 godziny. Niemniej jednak bardziej skomplikowane modele szyje się nawet 12 godzin. Oczywiście firma wciąż inspiruje się działalnością innych firm, śledząc te amerykańskie czy europejskie sposoby. Śpiwór taki może być używany w najtrudniejszych warunkach na świecie. Był używany podczas wypraw w Himalaje, m.in. na K2 w 2002 roku. Śpiwór X-Lite 300 waży 465 gramów i jest najlżejszym śpiworem świata biorąc pod uwagę stosunek masy do zapewnianego ciepła.
Kto wyprodukował najlżejszy śpiwór?
Najlżejszy śpiwór stworzyła firma Cumulus z Gdyni. Od 30 lat zajmuje się produkcją odzieży i śpiworów dla zaawansowanych turystów. Firma działa na rynku od 1989 roku, a założył ją Zdzisław Wylężek – gdyński entuzjasta turystyki górskiej i pracownik państwowego zakładu produkcji sprzętu turystycznego. Od samego początku firma produkuje odzież i śpiwory puchowe. Oczywiście rzeczy te są produkowane lokalnie, a w swoim składzie zawierają jedynie etycznie pozyskiwany puch z polskich gęsi.
Biznes zgodny z naturą
Firma Cumulus z Gdyni to firma, której wyroby powstają z materiałów pozyskiwanych etycznie. Natomiast wszelkie nowości najpierw właściciele testują na sobie, a dopiero później sprzedają je klientom. Oczywiście sami właściciele na co dzień wspinają się, pokonują duże odległości pieszo lub na rowerach. Dlatego też dbają o naturę, a proekologiczne nastawienie do świata jest wpisane w podstawy ich działalności. W związku z tym w Polsce firma sprzedaje około 25% swoich produktów, a pozostałe 75% na rynku Niemieckim, Francuskim i Skandynawskim.
Źródło zdjęcia: trójmiasto.pl