Kontrola jakości paliw! Na tych stacjach lepiej nie tankuj! (LISTA)

 

Faktem jest, że to, co wlewamy do baków naszych samochodów, ma ogromne znaczenie dla kondycji silnika oraz jego osprzętu. Z pewnością wielu z Was tankuje paliwo na tej jednej „ulubionej” stacji paliw. Niestety, kiedy jesteśmy gdzieś na wyjeździe, musimy tankować na innych stacjach.

Kontrola jakości paliw!

Poniżej zaprezentujemy stacje paliw, na których kontrola wykryła niewłaściwe parametry w 2019 roku.

Kontrolerzy od stycznia do czerwca 2019 roku zbadali 758 próbek paliw, które zostały pobrane ze stacji w całym kraju. Teraz po dokonaniu analizy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował wyniki kontroli.

Poniżej macie do wglądu nazwy oraz adresy stacji, gdzie napotkano paliwo niezgodne z przyjętymi normami.

Województwo mazowieckie

Stacja Paliw Płynnych, Żyrów 47 – niewłaściwy skład frakcyjny oleju napędowego oraz niewłaściwa stabilność oksydacyjna i indeks cetanowy.

Województwo dolnośląskie

Krystyna Pijarowska, Danuta Kraus – wspólnicy spółki cywilnej, 57-400 Nowa Ruda, ul. Kłodzka 46 – niewłaściwa pozostałość po destylacji benzyny.

Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe P.H.U. „Kol-Benz”, 57-402 Nowa Ruda, ul. Słupiecka 9B – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.

Województwo kujawsko-pomorskie

Firma Handlowo Usługowa – Adam Finc, 87-100 Toruń, ul. Polna 113- niewłaściwa zawartość siarki w oleju napędowym.

Województwo podlaskie

Pronar, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 17-210 Brańsk, ul. Armii Krajowej 2 – niewłaściwa temperatura zapłonu oleju napędowego.

Województwo zachodniopomorskie

HIL-GAZ, 73-260 Pełczyce, ul Chrobrego 52 – niewłaściwy indeks lotności dla okresu przejściowego.

Przedsiębiorstwo handlowo-usługowo-produkcyjne „Rolmasz”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 76-150 Darłowo, ul. Dąbrowskiego 1- niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.

KGK, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 75-017 Koszalin, ul. Szczecińska 55 – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.

 

Tym razem w porównaniu z ubiegłym rokiem żadna ze stacji dużych sieci nie zaliczyła wpadki. Jednak trzeba podkreślić, że wszelkie nieprawidłowości przy dystrybutorach nie należy łączyć z dostawcami paliw. Kontrole hurtowników przeprowadzone w tym roku nie wykazały żadnych nieprawidłowości…

Skąd więc przekroczenia norm?

W niektórych przypadkach może być to efekt mniejszej stabilności parametrów paliwa wzbogaconego biokomponentami. Mniejsze prawdopodobieństwo, że wykryjemy nieprawidłowości, jest w przypadku stacji, gdzie paliwa nie zalegają zbyt długo w podziemnych zbiornikach.

Pamiętajcie, aby niezależnie od tego, gdzie tankujecie zawsze zabierać ze sobą paragon! Dzięki temu zwiększamy swoją szansę na dochodzenie swoich praw w razie kłopotów z silnikiem po zatankowaniu.