Japońskie linie lotnicze Japan Airlines (JAL) wprowadziły nową funkcję podczas rezerwacji miejsc w samolocie. Od teraz każde dziecko od 8 dnia do 2 roku życia będzie zaznaczone na mapie ikoną dziecięcej buźki. Funkcja działa tylko i wyłącznie podczas kupna biletów na oficjalnej stronie przewoźnika.
Nowa funkcja nie jest niezawodna
Nowa opcja rezerwacji działa tylko na oficjalnej stronie linii lotniczych. Zakupienie biletu na stronie pośrednika wiąże się z niezarejestrowaniem dziecka na mapie samolotu. W przypadku późniejszych zmian miejsc opcja również nie zadziała. Japan Airlines oferuje ponadto szereg usług, które mają na celu poprawienie komfortu rodzinnych podróży. Linie lotnicze przyjmują wózki dziecięce jako bagaż rejestrowany zupełnie za darmo i zapewniają wózek zastępczy, który można wynająć na lotnisku. Pasażerowie z dziećmi mają również pierwszeństwo wejścia na pokład oraz dostęp do butelek oraz ciepłej wody. Ponadto w samolotach znajdują się specjalnie wyznaczone miejsca do przewijania dzieci.
ZOBACZ TAKŻE: OLBRZYMIA WPADKA LEKARZA. PRZEPROWADZIŁ ABORCJĘ U NIEWŁAŚCIWEJ KOBIETY
Klienci podzieleni…
Częsta zmiana ciśnienia i zatkane uszy wprawiają dzieci w płacz lub nawet krzyk. Przy wielogodzinnych lotach jest to nieodłączny element podróży jak i duży problem dla pozostałych pasażerów. Między internautami zawrzało… Część osób jest zachwycona nowym pomysłem. Pojawiły się już pozytywne opinie od klientów, którzy przetestowali tę opcję. Mają nadzieję, że pozostałe linie również wprowadzą takie ułatwienie. Biznesmen Rahat Ahmed napisał na swoim Twitterze:
„Dziękuję za ostrzeżenie, gdzie dzieci planują krzyczeć podczas 13-godzinnej podróży. Taka funkcja powinna być obowiązkowa we wszystkich liniach lotniczych.”
Inna grupa osób jest oburzona nowym pomysłem, oskarża linię lotniczą o nietolerancję i brak wyrozumiałości. Tłumaczą, że każdy z nas był kiedyś dzieckiem, że ich płacz jest rzeczą naturalną i nieplanowaną. Proponują inne rozwiązania na spokojną podróż, takie jak słuchawki z funkcją redukcji hałasu z zewnątrz.
Zaznaczenie miejsc, gdzie siedzą dzieci jest niewątpliwie dobrą opcją dla osób, które cenią sobie spokój i ciszę. Podróżnicy wiążą wielkie nadzieję na przejęcie pomysłu przez pozostałe linie lotnicze.