To jest prawdziwa ekologiczna rewolucja! Na londyńskiej uczelni Central Saint Martins, projektant stworzył opakowania na kosmetyki z mydła! Tak, dobrze przeczytaliście. Co najlepsze, można je potem wykorzystać i się nimi umyć. Powiedzmy sobie szczerze, to całkiem interesujące i zaskakujące rozwiązanie!
Opakowanie na kosmetyki z mydła
Aż ciężko uwierzyć, że udało się stworzyć opakowania na kosmetyki z mydła. Zgodnie z ideą zero waste, cieszy nas ten fakt, że ktoś był w stanie zrealizować taki projekt. Jak wiadomo, większość opakowań na szampony, żele itp. wykonane są z plastiku. W związku z tym, trafiają do kosza i przez to problem zanieczyszczenia nie znika. Dlatego, jeden z projektantów w Londynie zdecydował się stworzyć pojemniki na rzeczy codziennego użytku z mydła! Jak to możliwe?
It is estimated that over a lifetime, a single person uses around 800 shampoo bottles (UNE, 2018)
The Project ‘#Soapack’ by Mi Zhou is creating soap as a material to pack shampoo and other toiletry products. 💚#innovation #sustainablehttps://t.co/YmqLDIZAuy pic.twitter.com/2Wiepz2Otx
— Impossible (@impossible) July 1, 2019
Projekt Soapack, którego autorem jest Mi Zhou, stworzył opakowania na kosmetyki zgodnie z zero waste. Jest to jedynie prototyp, ale mogą stać się ozdobą niejednej łazienki! Jak widzicie na zdjęciach, są różne kształty i dominują pastelowe kolory! I co najlepsze, gdy skończy wam się szampon lub inny kosmetyk, opakowaniem można się umyć. Wykonane się z twardego mydła, aby opakowanie nie rozpłynęło się jak złapiemy za nie mokrą ręką. Szanujemy takie rozwiązania.
Mamy nadzieję, że produkty szybko wejdą na rynek i będzie okazja je wypróbować. Autor jest studentem na studiach podyplomowych londyńskiego uniwersytetu. W ramach zaliczenia pracy dyplomowej, stworzył pomysł, który może wiele zmienić i z pewnością pomóc w walce z plastikiem. Coraz częściej ludzie wymyślają rzeczy przyjazne dla środowiska i podejmują walkę z zanieczyszczeniem plastikiem, który aktualnie jest palącym problemem. Dlatego z niecierpliwością czekamy na wejście produktów na rynek.
źródła zdjęć: dezeen.com