Netflix początki firmy to mit! Sprawdź, jak było naprawdę!

Netlix jest niewątpliwie największą stroną streamingową na całym świecie. Ludzie są przekonani, że zdają sobie sprawę z pierwszych kroków firmy. Jednak większość rzeczy, o których wiemy to mit! Netflix początki firmy są zaskakujące! Sam współzałożyciel tego giganta uważa, że wszystko było jednym wielkim absurdem! Koniecznie sprawdźcie jak było naprawdę.

Netflix początki firmy

Marc Randolph to jeden ze współzałożycieli Netflixa. Kiedy zapytano go o początek firmy, nie spodziewano się takiej odpowiedzi. Na samym początku wszystko było tylko i wyłącznie sklepem z filmami na DVD. To właśnie w drugiej połowie lat 90 zaczynał dzisiejszy gigant streamingowy. Wtedy ludzie tylko dzięki e-mailowi mogli zarówno sprzedawać, jak i kupować filmy na DVD. Marc Randolph podczas rozmowy z BI USA przyznał, że w tamtejszych czasach największą reklamą serwisu było to, że miał nie tylko obszerną, ale i łatwo dostępną kolekcję filmów DVD, z której mógł skorzystać każdy klient.

Netflix początki działalności

W dzisiejszych czasach jest dla nas nie do pomyślenia, żeby na film czekać aż 48 godzin. Jednak w latach 90 było to całkowicie normalne. To właśnie tyle czasu, musieli poczekać klienci dawnego Netflixa, aby obejrzeć swój zamówiony film. Marc Randolph wcale nie zamierzał się poddać i kontynuował działania mające na celu stworzenie najlepszej firmy. Nawet w 1998 roku powiedział swoim pracownikom, iż właśnie Netflix najprawdopodobniej będzie jednym z 10 największych sklepów DVD. Na sukces mieli rzekomo czekać 3 lata. Mimo, iż wtedy wydawało się to niesamowicie wielkim sukcesem, to teraz Radolph mówi o tym całkiem inaczej:

To było oczywiście żałośnie mało. Zabawnie jest zestawić, jak niewiarygodnie absurdalnie myśleliśmy wtedy o Netfliksie i gdzie znajduje się on teraz

Sukces Netflixa

Choć Netflix początki niczym nie przypominały platformy, jaką stał się obecnie, to sam Radolph twierdzi, że ide założenia platformy streamingowej wcalej nie była tak wspaniała:

Twoja idea nadaje się do śmietnika. Twoja idea jest błędna. Prawdziwym kluczem do sukcesu jest to, aby w sposób łatwy, tani oraz szybki sprawić, żeby stała się widoczna

Już były CEO firmy uważa, że nie sama idea stworzyła obecny Netflix, a pokazanie, że właśnie ta idea działa:

To zasługa człowieka, nie idei. To, co naprawdę trzeba pokazać wszystkim, to że jesteś w stanie spróbować wielu rzeczy, że masz upór, by się nie poddawać oraz na tyle dużo kreatywności, by wciąż wpadać na nowe pomysły

Czy jesteście w stanie uwierzyć, że obecny gigant był tylko wypożyczalnią filmów DVD? My do tej pory nie możemy wyjść z podziwu dla sukcesu Netflixa!

Aleksandra S.

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na kierunku Biologia Medyczna. Ma słabość do dobrego jedzenia, podróży oraz zwierząt.