Kup teraz, zapłać później – takie hasło określa start up założony przez Sebastiana Siemiątkowskiego. Urodzony w Polsce, jednak wychowany w Szwecji biznesmen, postanowił przedstawić światu projekt Klarna, który na rynku jest już od 14 lat. Aktualnie wyceniony na 5,5 miliarda dolarów podbija najbardziej znane marki.
„Kup teraz, zapłać później” – rewolucja w płatnościach
Pomimo, iż start up Klarna powstał jakiś czas temu, aktualnie jest jednym z większych światowych projektów. Za wszystkim stoi Sebastian Siemiątkowski, urodzony w Polsce, jednak wychowany w Szwecji. Właśnie tam stworzył jeden z lepiej prosperujących konceptów. Na czym on polega i co daje użytkownikom? Już wyjaśniamy.
W 2005 roku Sebastian Siemiątkowski wraz z kolegami zastanawiali się co sprawia, że klienci przerywają transakcje podczas zakupów. Powodów jest wiele, dlatego postanowiono to zmienić. Markę można utożsamić z hasłem „Kup teraz, zapłać później”. Dzięki start upowi można przedłużyć płatność, jeżeli nie chcesz od razu zapłacić lub nie możesz tego od razu zrobić.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Co ciekawe, Polak wystąpił kiedyś w szwedzkim programie dla start-upowców „Dragon’s Den”. Komisja składała się z największych i najbardziej cenionych przedsiębiorców. Jednak wtedy nie przekonał ich do siebie. Musiało minąć kilka lat, aby sukces uderzył ze zdwojoną siłą.
Kampania reklamowa pełną parą!
Firma angażuje się mocno w kampanie reklamowe, zapraszając między innymi artystów. I to nie byle jakich, gdyż jednym z nich jest Snoop Dogg – raper znany na całym świecie. Całość idealnie ze sobą współgra, zresztą zobaczcie sami.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Największe światowe marki również decydują się na współpracę. Mowa chociażby o H&M, który od niedawna wprowadził wspomnianą wyżej zasadę: zamawiasz ubrania i płacisz za nie później. Aktualnie dostępna w holenderskich sklepach, wkrótce również w belgijskich. Dzięki temu można rozłożyć swoje wydatki zgodnie z posiadanym budżetem.
Klarna has expanded its coverage across channels and into the U.S. market with H&M Group. https://t.co/vEkZ3Vxt22 pic.twitter.com/ZtbiWJHCvu
— WWD (@wwd) June 27, 2019