SPAR Group przejmuje Piotra i Pawła – ambitne plany

Firma SPAR Group sfinalizowała umowę i przejmuje Piotra i Pawła. Obecnie sklepów jest 77, a nowy właściciel planuje rozwinąć tą działalność. Do końca przyszłego roku ma być ponad 150 sklepów. Inwestor aktualnie pomaga sieci sklepów w spłacie zaległych należności.

Problemy Piotra i Pawła

Delikatesy powstały w 1990r. Założycielami są Piotr, Paweł i Eleonora Wosiowie. Pierwsze problemy finansowe firmy zaczęły się jesienią 2017r. Można było wówczas zauważyć spory brak towarów na półkach, a dostawcy skarżyli się, że rachunki nie są opłacane. Wtedy firma zaczęła poszukiwać inwestora. Początkowo pojawiły się informacje, że najbliższa odkupienia przedsiębiorstwa jest sieć Biedronka należąca do Jeronimo Martins Polska. Przejęli oni kilka sklepów i na ich miejscu wybudowali swoje. Kolejnym inwestorem Piotra i Paweł został Carrefour Polska. Przejęli kolejne kilka placówek. Efektem było zredukowanie ilości sklepów z 150 do 77.

CZYTAJ TAKŻE: DWIE OFIARY ŚMIERTELNE PO SPOŻYCIU WĘDLIN JEDNEJ Z FIRM

Finalizacja umowy

SPAR Group przejmuje Piotra i Pawła. Na ten moment sklepy sukcesywnie zaczną zmieniać swoje logo na logo SPAR. Jak zapewniają inwestorzy, intensywnie pracują nad budową sieci detalicznej w Polsce. Aktualnie firma mocno wspiera finansowo Piotra i Pawła. Zajmuje się również rozwojem i negocjacją umów.

Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku. To dla nas szansa na zbudowanie świetnie działającej sieci partnerskiej, opartej na pełnej dobrowolności współpracy i silnie wspieranej przez międzynarodowego inwestora. Doświadczenie dojrzałych rynków europejskich pokazuje, że konsolidacja jest nieunikniona – a dobry, sprawdzony i wiarygodny partner będzie w niedługiej przyszłości niezbędny dla większości niezależnych właścicieli sklepów

Powiedział Tomasz Syller – członek zarządu Wasz Sklep SPAR, dyrektor zarządzający. Celem firmy jest posiadanie przynajmniej 150 sklepów do końca przyszłego roku. Przedsiębiorstwo informuje, że do tej pory podpisano i odnowiono kontrakty z prawie 300 różnymi dostawcami. Ponadto ich celem jest współpraca z 500 firmami i zwiększenie asortymentu do 6 500 produktów. SPAR utworzył nowe centrum logistyki, które ma zapewnić nowe rozwiązania i rozszerzyć możliwości.

Magdalena C

Z wykształcenia inżynier produkcji. Miłośniczka podróży i dokumentów kryminalnych.