8 mld $ odszkodowania dla mężczyzny, któremu urosły piersi – oto wyrok sądu w Filadelfii. Firma Johnson&Johnson będzie musiała wypłacić zadośćuczynienie poszkodowanemu, któremu po lekach wyrosły piersi. Sąd stwierdził, że firma nie poinformowała o możliwych skutkach ubocznych stosowania leku o nazwie Risperdal.
Działanie leku
Risperdal to lek, który jest stosowany w leczeniu schizofrenii oraz osób chorych na zespół maniakalno-depresyjny. 26-letni Murray zaczął zażywać ten lek w wieku 10 lat, zaraz po tym, kiedy zdiagnozowano u niego spektrum zaburzeń autystycznych. Leki przepisał mu psychiatra. Mężczyzna w rozmowie z dziennikarzami zdradził, że kiedy w 2003r. zaczął brać leki zaczęły mu rosnąć piersi. Ponadto leki miał zacząć brać ze względu na autyzm, a Risperdal jest na schizofrenię. Mężczyzna zgłosił się ponownie do lekarza, który stwierdził: ginekomastia. Po nagłośnionej sytuacji Murray ma nadzieje, że znajdą się inne osoby poszkodowane, które również posądzą firmę.
ZOBACZ TAKŻE: CZARNOBYL – TURYŚCI MOGĄ ZOBACZY REAKTOR, W KTÓRYM DOSZŁO DO WYBUCHU
Nie pierwszy proces przeciwko Johnson&Johnson
Mężczyzna posądził koncern farmaceutyczny i zażądał od niego odszkodowania. Udało mu się udowodnić przed sądem, że firma Johnson&Johnson nie ostrzega swoich konsumentów przed efektami ubocznymi takimi jak ginekomastia, cukrzyca czy też zaburzenia pracy serca. Co więcej, Murray już wcześniej sądził się z firmą. Wygrał już z koncernem jeden proces, w którym również posądził firmę o nie ostrzeganiu o efektach ubocznych leków. Sąd Apelacyjny wymierzył karę pieniężną dla producenta w wysokości 680 tys. $.
Teraz Johnson&Johnson będzie musiał wypłacić 8 mld $ odszkodowania dla mężczyzny, któremu urosły piersi. Jest to około 31 mld złotych! Przedstawiciele firmy uznali decyzję sądu za „rażąco nieproporcjonalną” i chcą odwołać się od wyroku. Przed firmą szereg kolejnych rozpraw, m.in. o zawartość azbestu w pudrach dla dzieci oraz w sprawie kryzysu opioidowego w Oklahomie. Ponadto firma będzie musiała odpowiedzieć prawnie za agresywną i wprowadzającą w błąd kampanie reklamową, która promowała stosowanie leków zawierających opioidy.