Orlen i Poczta Polska wycofują ze sprzedaży nowy numer tygodnika „Nie”. Powodem okazuje się kontrowersyjna okładka gazety. Na rzeczonej okładce znajduje się papież Jan Paweł II. Jak czytamy na stronie bankier.pl – Jan Paweł II trzyma krzyż. Na nim, zamiast Jezusa, wisi goła lalka, przypominająca niemowlę. Głos w sprawie zabrał prezes PKN Orlen – Daniel Obajtek. Szczegóły poniżej.
Orlen i Poczta Polska wycofują ze sprzedaży nowy numer tygodnika „Nie”. Powodem kontrowersyjna okładka
Orlen, polska państwowa spółka paliwowa, zdecydowała się na usunięcie najnowszego numeru tygodnika „Nie” ze swoich punktów sprzedaży. Powodem decyzji była kontrowersyjna okładka, przedstawiająca papieża Jana Pawła II, która spotkała się z krytyką ze strony niektórych klientów. Decyzja ta wywołała falę krytyki wśród dziennikarzy i obrońców wolności słowa, uważających ją za akt cenzury. Głos w całej sprawie na Twitterze zabrał Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen:
Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II.
Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II.
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) March 14, 2023
ZOBACZ TAKŻE: To czeka nas w czerwcu i w lipcu. Zobacz jeśli wybierasz się na wakacje
Nie tylko Orlen – Poczta Polska podjęła podobną decyzję
Co jednak ciekawe, Orlen nie jest jedyną firmą, która podjęła taką decyzję. Poczta Polska również wycofała najnowszy numer tygodnika „Nie” ze swoich punktów sprzedaży.
Czy @PocztaPolska może potwierdzić, że podjęła się cenzury prasy i kazała wycofać ze sprzedaży „NIE” z okładką z papieżem? pic.twitter.com/irycqytmBR
— Tygodnik NIE (@TygodnikNIE) March 13, 2023
Decyzje Orlenu i Poczty Polskiej wzbudziły wiele kontrowersji i krytyki w sieci. Czy podobne zostaną podjęte przez inne firmy? Czy to tylko początek nowej fali cenzury w Polsce? Odpowiedzi na te pytania na razie nie ma.
źródło: o2.pl, Twitter, bankier.pl, oko.press, wirtualnemedia.pl; foto: Twitter