Messenger – brak zdjęć! Oprócz tego zniknęły także pseudonimy, które jak dotąd można było dowolnie ustawiać. Użytkownicy w całej Europie zgłaszali również problemy z innymi funkcjami aplikacji. O co chodzi? Czy mamy do czynienia z kolejną poważną awarią programu? A może to zmiany, do których należy się przyzwyczaić? Jest oświadczenie właściciela komunikatora!
Messenger – brak zdjęć i filmów! Zniknęły też pseudonimy. Co dzieje się z aplikacją?
Problemy z Messengerem! Po raz kolejny w ciągu ostatnich dni, użytkownicy skarżą się na działanie aplikacji. Przypomnijmy – jeszcze niedawno pisaliśmy o poważnej usterce, którą zgłaszali korzystający z Messengera w całej Europie. Wtedy problem dotyczył wysyłania i odbierania wiadomości. Wszystko działo się z wyraźnym opóźnieniem, a niektóre próby kontaktu zwyczajnie kończyły się fiaskiem.
Teraz problem wydaje się jednak poważniejszy. Mianowicie, jak można zauważyć w aplikacji – zniknęły pseudonimy, które jak dotąd można było swobodnie przydzielać każdemu użytkownikowi. To jednak nie koniec. Zniknęła także opcja przeglądania wysłanych w przeszłości multimediów. Mowa tutaj o zdjęciach oraz filmach wideo. To właśnie brak tej funkcji jest jak na ten moment najbardziej odczuwalny. Niektórzy nie zapisywali istotnych dla siebie fotografii z konwersacji, mając na uwadze, że w każdej chwili można je odszukać w archiwum rozmów. Dziś jednak tak możliwość zupełnie zniknęła.
Czy takowe – trzeba przyznać – niekorzystne zmiany, utrzymają się już na zawsze?
Czy brakujące funkcje powrócą? Jest informacja od właściciela aplikacji!
Wiele osób z zapartym tchem oczekuje na przywrócenie brakujących funkcji. Ale czy to nastąpi? Jak podaje strona internetowa Radia ESKA, problemy Messengera związane są z prowadzeniem zmian związanych z nowym zasadami ochrony prywatności. Dzieje się to w 27 państwach Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii, Islandii, Liechtensteinie oraz Norwegii.
Poniżej cytujemy treść komunikatów zarządców Messengera:
W ramach naszych starań, aby zachować zgodność z nowymi zasadami prywatności w Europie, wprowadzamy aktualizacje, które będą miały wpływ na niektórych programistów i firmy korzystające z naszego interfejsu API Messenger.
Od 16 grudnia kilka interfejsów API programu Messenger będzie niedostępnych dla programistów i firm w Europie oraz dla osób w Europie, które łączą się z firmami na całym świecie. Te zmiany wpłyną na niektóre interfejsy API i komponenty interfejsu użytkownika (wymienione w następnych sekcjach) dla następujących odbiorców:
- Strony Europy we wszystkich czatach
- Strony z administratorami w Europie we wszystkich czatach
- Wszelkie rozmowy z ludźmi w Europie
Wiele wskazuje jednak na to, że brakujące funkcje powrócą – i to w najbliższej przyszłości. Dzięki temu wiele osób, które straciły dostęp do części opcji w Messengerze, może odetchnąć z ulgą.
źródło: eska.pl