Zgrzewki puszek Coca-Coli nie będą już owinięte plastikiem. Takie informacje pojawiły się w mediach. Niestety firma nadal znajduje się na pierwszych miejscach w rankingach marek, które produkują największą ilość plastiku. Jednak zdecydowała się na kolejny ekologiczny krok.
Coca-Cola [butelka z plastiku wyłowionego z morza]
Coca-Cola niestety w dalszym ciągu przoduje, jeżeli chodzi o ilość produkowanego plastiku. W związku z tym, iż jest światową marką, każde jej działania są obserwowane przez świat. Między innymi też postanowiono coś zmienić i pójść w bardziej ekologicznym kierunku. Niedawno pisaliśmy o tym, iż Coca-Cola stworzyła butelkę, którą wyprodukowali z wyłowionego z Morza Śródziemnego plastiku. Dodatkowo zapowiedzieli, że mają w planach rozszerzenie produkcji na szeroką skalę.
NEWS: “Breakthrough technology” uses ocean plastic for Coca-Cola bottles https://t.co/GkNzXQQjZX pic.twitter.com/03z9ulMLfO
— CIWM (@CIWM) October 4, 2019
Zgrzewki puszek Coca-Coli bez plastiku – co w zamian?
Teraz przyszedł czas na puszki, pakowane w zgrzewkach, która są oklejone folią. Postanowiono na innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu ilość produkowanego sztucznego tworzywa może się zmniejszyć. Chodzi o papierowe opakowania, które również utrzymają ciężar puszek, jednocześnie będąc przyjaznym środowisku. Dzięki współpracy z firmą Graphic Packaging International, która stworzyła technologię KeelClip, światło dzienne ujrzał nowy materiał.
A new minimalist cardboard packaging for multipacks look of Coca Cola. It saves 350,000 kilos of new plastic annually in the Netherlands.#freefromplasticspackaging #packaging #packagingindustry #betterpackaging #packagingproducer #packagingwholesale #biodegradable #compostable pic.twitter.com/V1vauWApcu
— Free From Functional & Health Ingredients 2020 (@FreeFromFood20) November 22, 2019
Co ciekawe, nowy materiał to nie tylko pozbycie się plastiku. Jednocześnie umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru. W ramach projektu Coca-Cola HBR używanie folii termokurczliwej w puszkach mają zlikwidować do końca 2021 roku. Co więcej, chodzi o wszystkie rynki Unii Europejskiej. Pozwoli to zmniejszyć produkcję do 2 tys. ton plastiku i 3 tys, ton CO2.
ZOBACZ TAKŻE: HEINEKEN ZREZYGNOWAŁ Z PLASTIKU DO PAKOWANIA PUSZEK
Firma zainwestuje 15 milionów euro w nową technologię. Na początku roku 2020 zaczną ją wprowadzać w Polsce i Irlandii, później rozszerzą to na Szwajcarię, Włochy, Austrię, czy Rumunię.