To z pewnością dobre wieści dla naszego kraju, gdyż Toyota postawiła na Polskę. Szykują się ogromne inwestycje, a przede wszystkim zwiększenie produkcji silników do samochodów hybrydowych, nawet dwukrotnie! Dzięki temu, tuż za Japonią, jesteśmy na drugim miejscu względem rozwoju tej technologii.
Toyota postawiła na Polskę – nowe inwestycje
Jak wiadomo, zapotrzebowanie na silniki hybrydowe stale rośnie. W związku z tym, firma postanowiła zwiększyć ich produkcję i co ciekawe, wybrała właśnie nasz kraj. Japoński koncern ma zainwestować aż 600 milionów złotych w ich produkowanie w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach na Dolnym Śląsku. Powstające tam zespoły napędowe 1,5 l zamontowane będą między innymi w czwartej generacji Toyoty Yaris. Jej debiut na rynku polskim zaplanowany jest na rok 2020.
Toyota podwaja produkcję napędów hybrydowych w Polsce @ToyotaPolska #hybrydy #motoryzacja #produkcja #inwestycje https://t.co/qxrp6HxrRX
— Cleaner Energy (@CleanerEnergy1) October 28, 2019
Co spowodowało taką decyzję? Jak podaje moto.rp.pl, produkcję wyżej wspomnianych silników planowano w zakładach w Wielkiej Brytanii. Jednak na zmianę miejsca miał wpłynąć brexit, gdyż koncern obawia się konsekwencji, które mogą być jednak negatywne. To sprawia, że firma traktuje Polskę jako stabilne miejsce na inwestycje. Nowe projekty sprawią, że nakłady japońskiego koncertu na produkcję w kraju zwiększą się o ponad 5,5 mld złotych.
Toyota podwoi produkcję w Wałbrzychu. Polska zyskuje na Brexicie https://t.co/OMVSSH4m2V
— WPROST (@TygodnikWPROST) October 28, 2019
ZOBACZ TAKŻE: NOWY BANK W POLSCE – AION BANK
W przyszłym roku mają rozpocząć się rekrutacje dodatkowych osób do Wałbrzycha. Należy rozbudować hale obróbki i montażu silników oraz odlewni w związku z nowymi planami. Koncern poinformował, iż:
Obecnie roczne możliwości produkcyjne fabryki w Wałbrzychu wynoszą 175 tys. elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tys. silników i 633 tys. skrzyń biegów.
Do tej pory w fabrykach w Polsce wdrożono dwa z czterech planowanych projektów związanych z hybrydową produkcją silnika. Natomiast w zakładzie w Jelczu-Laskowicach po uruchomieniu linii produkcyjnych silników TNGA będzie można wyprodukować 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie.
To z pewnością szansa dla Polski, aby zwiększyć zyski oraz ulepszyć współpracę z Toyotą.