Strajk w Lufthansie rozpoczął się w nocy ze środy na czwartek i ma trwać 48 godzin. Około 21 tys. pracowników linii lotniczych domaga się podwyższonej pensji. Efektem są kolejne odwoływane loty między Polską, a Niemcami. Szacuje się, że protest dotknął około 180 tys. pasażerów.
Odwołane rejsy z Warszawy do Frankfurtu oraz Monachium
Strajk w Lufthansie to efekt działań personelu, który domaga się zwiększenia pensji. Szacuje się, że około 21 tys. pracowników jest niezadowolonych ze swoich zarobków. Protest zaczął się o północy, w noc ze środy na czwartek i ma potrwać 48 godzin. Efektem są kolejne odwołania lotów. Jak informuje Lotnisko Chopina w Warszawie, w czwartek 7 listopada odwołano kurs z Warszawy do Frankfurtu o godz. 9.20 i 19.00 oraz do Monachium o godz. 17.10. Wiąże się to automatycznie z anulowaniem lotów z Frankfurtu (przylot godz. 8.35 i 18.15) oraz z Monachium (przylot o godz. 16.10). Ponadto, lotnisko w Krakowie również ogłosiło, że odwołano rejs do Frankfurtu o godz. 9.50 i 11.40 oraz do Monachium o godz. 23.35. Szacuje się, że liczba poszkodowanych pasażerów to około 180 tys. osób.
ZOBACZ TAKŻE: MŁODA DZIEWCZYNA BEZ UPRAWNIEŃ PROWADZIŁA SAMOLOT PASAŻERSKI W ROSJI?
Czy pasażerom przysługuje odszkodowanie związane z opóźnionym lub odwołanym lotem?
Problem coraz bardziej zwiększa swoją skalę, a zdenerwowani podróżnicy liczą na rekompensatę ze strony linii lotniczych. Według rozporządzenia WE 261/2004, odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro przysługuje pasażerowi, którego lot został opóźniony o co najmniej trzy godziny (w stosunku do rozkładowego czasu przylotu do lotniska docelowego) lub odwołany. W przypadku odwołania lotu, odszkodowanie przysługuje, gdy przewoźnik poinformował o nim na krócej niż 14 dni przed planowanym odlotem i nie zapewnił podróży na optymalnych warunkach, czyli jak najbardziej zbliżonych do pierwotnego planu pasażera. Warto dodać, że przewoźnik może uznać strajk jako nadzwyczajna okoliczność, co wiąże się z brakiem odszkodowania. Linie lotnicze mają jednak obowiązek zapewnić pasażerom zmianę planu podróży lub zwrot kosztów biletu. Co więcej muszą zapewnić pomoc w postaci napojów, posiłków, dwóch rozmów telefonicznych oraz zakwaterowania, jeżeli lot przebukowano na inny dzień.
Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował post na swoim profilu na Twitterze z prawami pasażerów w transporcie lotniczym:
A jeśli wakacyjna podróż✈️nie spełni naszych oczekiwań? Przypominamy zasady procedury reklamacyjnej:
➡️REKLAMACJĘ na odmowę przyjęcia na pokład, odwołanie bądź opóźnienie lotu ZŁÓŻ NAJPIERW U PRZEWOŹNIKA, który wykonywał dany rejs!
Więcej w linku⤵️https://t.co/qLRKQMee7Z pic.twitter.com/qYytmltoAz— ULC (@ULC_GOV_PL) August 17, 2018