Marki własne coraz częściej wybierane przez Polaków

Marki własne coraz częściej wybierane są przez Polaków – co ciekawe, stanowią one jedną piątą sprzedawanej żywności. Producenci z branży spożywczej wytwarzają artykuły na zlecenie dużych sieci sklepów handlowych, opakowując je pod nazwą należącą do marketów czy dyskontów. 

Marki własne coraz częściej wybierane przez Polaków

W niektórych państwach produkty tzw. marek własnych stanowią nawet połowę zakupionych produktów wśród klientów. W Polsce natomiast zdecydowanie mniej, jednak z rokiem na rok ta liczba rośnie. I to przede wszystkim jeżeli chodzi o nabiał. Jak podaje Puls Biznesu:

Według udostępnionych „PB” danych Nielsena w ubiegłym roku Polacy wydali na produkty pod markami własnymi w tej kategorii 30,56 mld zł, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ostatnich danych w ciągu 12 miesięcy do końca maja br. sprzedaż sięgnęła 31,2 mld zł i była wyższa r/r o 5,2 proc.

To pokazuje, że mieszkańcy naszego kraju inwestują coraz częściej w marki własne. Zazwyczaj są one tańsze od marek konkurencyjnych, co może mieć dodatkowo wpływ na ich zwiększoną sprzedaż. Były one od początku domeną dyskontów, dzięki temu zmniejszono jednostkowe koszty. Ta grupa produktów nadal ma potencjał na dalszy rozwój.

ZOBACZ TAKŻE: CARLSBERG POKAZUJE PAPIEROWĄ BUTELKĘ NA PIWO


Nabiał góruje nad innymi typami sprzedawanych towarów. Zdecydowanie jest częściej kupowanym rodzajem pożywienia. Mąki, kasze czy makarony – ich sprzedaż też wzrasta, jednak nie w tak szybkim tempie jak w przypadku nabiału. Co ciekawe, liderem jest Mleczna Dolina, którą możecie znaleźć w sieci sklepów Biedronka oraz Pilos, czyli produkt w Lidlu, również nabiał. Producenci w związku ze wzrostem zainteresowania tego typu żywnością, informują że chcą jeszcze bardziej podwyższyć ich jakość. Chcą, aby nie kojarzono ich dalej z produktem z niższej półki.

Martyna T

Absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Miłośniczka festiwali muzycznych oraz książek psychologicznych.