Zabroniono seksistowskich reklam w Wielkiej Brytanii. Sprawdź!

Na każdym kroku widzimy bardzo dużą ilość reklam. Zwykle nie ma w tym nic nic złego, jednak zdarzają się wyjątki. Możemy na przykład zaliczyć do nich reklamy, które jakkolwiek ukazują wyższość jednej płci nad drugą. Takie reklamy uznano za nieodpowiednie dla widzów już pewien czas temu. W Wielkiej Brytanii zabroniono seksistowskich reklam w telewizji, radiu oraz we wszystkich innych środkach masowego przekazu!

Nieodpowiednie reklamy

Reklama jest ważnym elementem strategii marketingowej. Nie bez powodu ilość reklam, które widujemy jest tak duża. Wszystko wydawałoby się być w porządku, gdyby nie reklamy, które ukazują mężczyzn lub kobiety w bardzo stereotypowych rolach. Szerzenie takiego wizerunku nie spodobało się władzom w Wielkiej Brytanii. Twórcy muszą bardzo uważać na przekazywane widzom treści. Ustawa weszła w życie kilka dni temu. Dlatego też zabroniono seksistowskich reklam w środkach masowego przekazu. Skąd tak radykalne postępowanie?

Już w 2015 roku jedna z reklam, która zawisła w wielu liniach metra wywołała ogromne poruszenie. Z pozoru tekst, który w tłumaczeniu na język polski brzmiałby „Czy twoje plażowe ciało jest gotowe?” nie wywołuje w nas większego poruszenia, to brzmi zupełnie inaczej z użyciem jednego słowa. Otóż oryginalny tekst reklamowy brzmiał „Are you beach body ready?”. Przede wszystkim chodzi tutaj o słowo „beach”, które oznacza „plaża”. Przy czytaniu jest bardzo zbliżone do słowa „bitch” oznaczającego „suka”. Reklama ta wywołała wiele kłótni i rozważań w temacie seksizmu.

 Zabroniono seksistowskich reklam w Wielkiej Brytanii

Od tej chwili producenci reklam muszą mieć się na baczności! Społeczeństwo nie chce już oglądać seksistowskich reklam w telewizji. Niezastosowanie się producentów do nowych przepisów grozi bardzo wysokimi karami. Jakie dokładnie reklamy będą zakazane? Na pewno te, które okazują wyższość mężczyzn nad kobietami. Brytyjski urząd twierdzi, że reklamy takie mogą mieć nieodpowiedni wpływ na społeczeństwo i odbić się na nim w późniejszym czasie. W Wielkiej Brytanii należy być bardzo uważnym przy wydawaniu reklam. Jedyną formą, która nie została zakazana są reklamy, w których przykładowo kobiety pokazują przedmioty skierowane do innych kobiet.

Źródło zdjęcia: cnbc.com