Site icon aju.pl

Test hamowania – ciężarówka z 2017 roku vs ciężarówka z 1997 roku [WIDEO]

test hamowania

Test hamowania – ciężarówka z 2017 roku vs ciężarówka z 1997 roku! Jak zmieniło się bezpieczeństwo na przestrzeni 20 lat? Czy różnica jest widoczna gołym okiem? Czy stare samochody ciężarowe mogą pod względem bezpieczeństwa rywalizować z tymi najnowszymi? Bardzo ciekawy test przeprowadził międzynarodowy koncern Dekra, odpowiadający między innymi za certyfikację. Wideo z testu hamowania dwóch różniących się znacznie rokiem produkcji ciężarówek, prezentujemy w dalszej części tekstu.

Test hamowania – ciężarówka z 2017 roku vs ciężarówka z 1997 roku. Różnica robi wrażenie

Bezpieczeństwo na drogach, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy technologia idzie do przodu, jest niebywale istotne. Odpowiada za nie wiele innowacyjnych systemów, którymi naszpikowane są samochody z ostatnich lat. Czy jednak różnica – choćby w długości drogi hamowania – jest widoczna gołym okiem?

Na bardzo interesujący test zdecydowała się międzynarodowa korporacja Dekra. Udział wzięły w nim dwie ciężarówki marki Mercedes. Dzieli je jednak znacząca różnica – mowa o roku produkcji. Jeden z pojazdów wyprodukowano bowiem w 2017 roku, natomiast drugi w roku… 1997. Czy 20 lat to przepaść, której nie da się zniwelować? A może różnica wcale nie będzie tak wielka, jak można byłoby się spodziewać?

Odpowiedzią na powyższe pytania jest poniższe nagranie:

ZOBACZ TAKŻE: NOWA MUTACJA KORONAWIRUSA! BARDZO NIEPOKOJĄCE ODKRYCIE NAUKOWCÓW W WIELKIEJ BRYTANII – TO JUŻ PEWNE. WHO TRZYMA RĘKĘ NA PULSIE. CZYM RÓŻNI SIĘ OD WIRUSA, KTÓREGO ZDOŁALIŚMY JUŻ DOBRZE POZNAĆ?

Nowa ciężarówka z o wiele krótszą drogą hamowania

Jak widać na powyższym nagraniu, droga hamowania nowej ciężarówki jest o wiele krótsza od tej, którą widzimy w przypadku pojazdu z 1997 roku. Przy wszystkim warto dodać, że zarówno jednej, jaki i drugi zestaw ma taką samą wagę (38,5 tony).

Przy osiągnięciu 80 km/h, zarówno jedna, jak i druga ciężarówka rozpoczęły gwałtowne hamowanie. Pierwsza z nich, nowsza, zatrzymała się po przejechaniu 41 metrów. Natomiast druga, starsza – aby zupełnie wyhamować, potrzebowała aż 57 metrów. Wnioski są tutaj oczywiste. Należy także jednak pamiętać o odpowiednim serwisowaniu zarówno ciężarówek i pojazdów osobowych. Od tego również zależy to, czy wszystkie systemy zadziałają poprawnie i skrócą drogę hamowania.

źródło: YouTube

Exit mobile version