Site icon aju.pl

651 mln złotych miesięcznie wydawane jest na reklamy leków

651 mln złotych miesięcznie

651 mln złotych miesięcznie wydawane jest na reklamy leków – poinformował Instytut Monitorowania Mediów, który przeprowadził ciekawe badanie wydatków reklamowych. Skupiono się na kosztach jakie poniesiono na promocję leków w październiku bieżącego roku. 

472,6 mln złotych na reklamy w telewizji

Spoty reklamowe dotyczące leków spotykane są najczęściej w telewizji i radiu. Nie trudno ich nie zauważyć, ponieważ każda reklama kończy się charakterystyczną, nienaturalnie przyspieszoną formułką. Instytut Monitorowania Mediów postawił zbadać jak duże koszty związane są z reklamowaniem branży farmaceutycznej.

Całkowite koszty związane z miesięcznym emitowaniem reklam leków wynosi aż 651 mln złotych! Najwięcej pojawia się ich oczywiście w telewizji. Tylko w październiku bieżącego roku na promowanie leków w stacjach telewizyjnych wydano 472,6 mln złotych. Dla porównania za spoty radiowe zapłacono 125,6 mln złotych. Warto podkreślić raz jeszcze, że są to koszty tylko z jednego miesiąca. Zakładając, że podobne kwoty wydawane są co miesiąc, szacuje się, że rocznie na reklamy leków wydaje się około 7,8 mld złotych.

Co ciekawe zbadano rozkład reklam w ciągu całego tygodnia. Okazało się, że spoty emitowane są najczęściej we wtorki, a następnie w czwartki. Czas kiedy promowanie leków jest najrzadsze przypada oczywiście na weekend, a w szczególności na sobotę.

ZOBACZ TAKŻE: PRZERABIALI LEKI NA METAMFETAMINĘ – TOWAR WARTY MILIONY ZŁOTYCH

Najczęściej reklamowane leki

Instytut przebadał również rozkład finansowania ze względu na typy leków. Zdecydowanym liderem są leki na przeziębienie i grypę. Ich reklamy odpowiadają za 40% budżetów poniesionych na promocje w październiku. Na drugim miejscu znalazły się środki przeciwbólowe z udziałem 23%. Dużo mniejszy udział mają witaminy i minerały, czy suplementy diety.

 

Exit mobile version