Site icon aju.pl

Facebook rozpoczyna walkę z manipulowaniem obrazu (deepfake)

Moderatorzy treści na Facebooku

Facebook rozpoczyna walkę z manipulowaniem obrazu, czyli tzw. deepfake. Coraz częściej w internecie możemy spotkać podobne działania, gdyż mogą one znacznie manipulować użytkownikami. Ukrywanie polubień czy blokowanie reklam preparatów odchudzających to jedne z wielu postanowień. Tym razem platforma zabiera się za zmodyfikowane wideo i obrazy. 

Facebook rozpoczyna walkę z manipulowaniem obrazu

Przerabianie wideo czy obrazów staje się niestety coraz bardziej popularne. Ciężko w niektórych przypadkach zorientować się czy to, co widzimy jest prawdą czy nie. Najczęściej widać to w mediach społecznościowych, dlatego Facebook postanowił to zmienić i kolejny raz podejmuje kroki. Na początku ukrywano polubienia pod zdjęciami w wybranych państwach (pamiętajcie, że Instagram należy do Facebooka), później skontrolowano reklamy suplementów diety czy preparatów promujących odchudzanie.

Łączenie i nakładanie treści na wideo lub obrazy sprawia, że wyglądają one realistycznie. Wszystko dzięki sztucznej inteligencji. Jak informuje BBC News, może to być sporym wyzwaniem dla branży technologicznej.

Monika Bickert, wiceprezes ds. globalnego zarządzania polityką na Facebooku powiedziała, że „są ludzie, którzy wykorzystują deepfake do wprowadzenia w błąd”. Dlatego platforma postanowiła, że usunie filmy, które zostały edytowane w sposób, który nie był oczywisty dla danej osoby. Dodatkowo, wprowadzone zmiany nie będą dotyczyć parodii.

ZOBACZ TAKŻE: Timothee Chalamet zagra główną rolę w filmie o Bobie Dylanie

Inne firmy również chcą walczyć ze zjawiskiem deepfake – mowa o Google czy Microsoft. Jednak czy w tej sferze dojdzie do zmian, które faktycznie zmniejszą prawdopodobieństwo manipulacji? To się okaże.

Co jeszcze, wykrycie efektu deepfake czasami jest bardzo ciężkie, dlatego Facebook we wrześniu 2019 roku ogłosił wyzwanie dla informatyków i ekspertów, aby stworzyli narzędzia do wykrywania tego typu przeróbek.

Exit mobile version