Site icon aju.pl

20 mln kary dla Polkomtela – naruszenie praw konsumentów

Ponad 20 mln kary dla Polkomtela, którą nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to przede wszystkim tych klientów, którzy posiadają telefon na kartę. Sieć Plus naruszyła prawa konsumentów w związku z doładowaniami kont. 

20 milionów kary dla Polkomtela – naruszenie praw konsumentów

Jak podaje Business Insider Polska, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtela ponad 20 mln kary. Ma to związek przede wszystkim z naruszeniem praw konsumenta. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny oświadczył, iż „uznałem, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów, dlatego nałożyłem na przedsiębiorstwo karę ponad 20 mln zł. Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, pomimo długiego czasu trwania postępowania tak się nie stało. Co więcej – praktyka nadal trwa”.

ZOBACZ TAKŻE: TRZYNASTE EMERYTURY NIE DLA KAŻDEGO – KTO ICH NIE DOSTANIE?

Sprawa dotyczy polityki polegającej na „przepadku niewykorzystanych pieniędzy na karcie pre-paid w przypadku braku kolejnego doładowania w określonym terminie”. Oprócz nałożonej kary, prezes UOKiK poinformował, iż Polkomtel ma zaprzestać stosowania takiej polityki firmy. Dodano, iż jeżeli klienci chcą odzyskać pieniądze, jedynym sposobem jest złożenie reklamacji.

Każdy składający reklamacje może powołać się na UOKiK. W oświadczeniu można przeczytać:

Na rynku usług telekomunikacyjnych panuje duża konkurencja, więc konsument powinien móc swobodnie wybierać najlepsze dla siebie oferty pre-paid. Tak się jednak nie dzieje, bowiem konsument jest zmuszony do wykupywania doładowań tylko od jednego operatora z obawy przed utratą zgromadzonych na karcie środków pieniężnych. To operator dysponuje środkami swoich klientów i powinien je zwrócić na wniosek konsumenta automatycznie tak, jak się to odbywa na innych, europejskich rynkach

Prezes podkreślił, iż w innych państwach zwrot pieniędzy jest powszechną polityką.

Exit mobile version