Starbucks ogłosił eko plany na przyszłość, zmieniając swoją dotychczasową politykę. O co dokładnie chodzi? Dyrektor generalny przedstawił propozycję, którA ma związek z dążeniem do „życia w zgodzie” ze środowiskiem, które powoli jest niszczone przez ludzi i ich działania. Modyfikacje w menu oraz opakowaniach.
Starbucks ogłosił eko plany na przyszłość – zmiana polityki firmy
Ta marka jest znana prawie każdej osobie na świecie, gdyż przez lata budowała swoją pozycję na kawowym rynku. Przy takich liczbach, i to dotyczy nie tylko tej firmy, ciężko jest być w 100% ekologicznym. Jednak z uwagi na zmiany klimatu, ogrom produkowanego plastiku czy emisji gazów, coraz więcej marek i przedsiębiorstw decyduje się na zmiany polityki firmy na bardziej przyjazne środowisku.
ZOBACZ TAKŻE: NOWY RAPORT GUS – ILE MIESZKAŃ WYBUDOWANO W POLSCE W 2019 ROKU
Dyrektor generalny Starbucksa Kevin Johnson poinformował, iż przedstawić chce plan, który zmieni dotychczasowe działania marki. Głównie chodzi o menu czy wykorzystywane opakowania. Jak informuje CNBN, Johnson wysłał list do pracowników, w którym zawarł kilka istotnych informacji.
How Starbucks CEO plans to tackle climate change #Starbucks #ClimateChange https://t.co/xM99hckayg
— Sinvole (@sinvole) January 21, 2020
Dodał również, iż czeka ich wiele wyzwań, a zmiany łatwe nie będą. Dziś bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje przywództwa w zakresie równowagi środowiskowej. Po pierwsze, w planach jest zmiana menu na „bardziej przyjazne dla środowiska”, mianowicie chodzi o więcej pozycji pochodzenia roślinnego. Dodatkowo, zamiana opakowań jednorazowych na wielokrotnego użytku, co już praktykuje większa liczba przedsiębiorstw. Jednak nadal potrzeba zdecydowanych i konkretnych działań.
W przypadku rolnictwa, planują innowacyjne oraz regenerujące praktyki oraz modyfikację sklepów.
„In many ways, Deep Brew and the focus on machine learning and artificial intelligence is all about finding ways to help humans have more time to be human. Kevin Johnson Starbucks President https://t.co/cd9E4vvwVK
— kaskade (@kaskadecloud) January 20, 2020
Podsumowując, aby pomóc w osiągnięciu długoterminowych celów, Starbucks wyznaczył trzy wstępne cele na 2030 rok: zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o połowę w operacjach bezpośrednich i łańcuchu dostaw, zachowanie lub uzupełnienie połowy wody potrzebnej do produkcji kawy oraz zmniejszenie połowy odpadów wysyłanych na składowiska przez sklepy i zakłady produkcyjne.