Ostatnie afery z udziałem Facebooka obiegły Internet w ekspresowym tempie. Wszystko poprzez narażanie prywatności użytkowników. Aktualnie to jeden z największych problemów, z którym próbuje się walczyć. Ostatnio natomiast, Instagram zablokował swojego partnera biznesowego, który również nagiął kilka zasad.
Instagram zablokował swojego partnera
Okazuje się, że Instagram zakończył współpracę z firmą HY3ER, z którą działali od kilu lat. Sprawa jest poważna, gdyż chodzi o zbieranie prywatnych informacji użytkowników. Specjalizuje się ona w targetowaniu reklam dla osób, które są w poszczególnych miejscach. Początkowo, zyskali te informacje na oficjalnym API Instagrama. Chodzi o przesyłanie pomiędzy firmami swojego API, co umożliwia połączenie swoich usług. W związku z tym firma miała możliwość zbierania historii i miejsc, w których użytkownicy przebywali.
Instagram blokuje marketingowego partnera. Firma w tajemnicy zbierała informacje o lokalizacji użytkowników https://t.co/95DVXSgEdy pic.twitter.com/uC5zVjt1XZ
— Business Insider PL (@BIPolska) August 8, 2019
Z usług firmy HY3ER korzystali między innymi: PepsiCo, Marriott International czy Hard Rock International. Reklamują się na swojej stronie, zachęcając do ich produktu.
Jak podaje Businessinsider Polska, firma która już nie współpracuje z Instagramem, obeszła bariery i korzystała z postów przeglądanych w danej lokalizacji. Dodatkowo, zapisywała relacje użytkowników, które mają znikać po 24 godzinach. Dzięki temu tworzone są profile użytkowników.
Firma wydała oświadczenie i zapewnia, że korzystała tylko i wyłącznie z publicznie dostępnych informacji, zgodnie z narzuconymi zasadami. Natomiast Instagram zakończył współpracę z Hy3er i aktualnie zajmuje się naprawianiem zabezpieczeń, które już zostały naruszone w niejednej firmie. Wokół tej afery jest wiele niedomówień, gdyż Instagram twierdzi, że wcześniej nic o tym nie wiedział, a z drugiej strony ich były partner też nie krył się z tym, jak działają.
Facebook natomiast, zabrania zbierania informacji o charakterze automatycznym bez ich zgody. Nie wiadomo też, czy wszystkie inne firmy działają zgodnie z zasadami, dbając o prywatność użytkowników. Ostatnie doniesienia ze świata social mediów zwracają uwagę na to, że ciężko jest zachować profesjonalizm oraz zadbać o dobro innych.