Site icon aju.pl

40 procent Polaków zaszczepiłoby się pod jednym warunkiem – porażający sondaż!

40 procent polaków

40 procent Polaków zaszczepiłoby się pod jednym warunkiem… Polacy nie chcą się szczepić na COVID-19 – no chyba, że ktoś im za to zapłaci! Gazeta Wyborcza przeprowadziła sondaż, którego wyniki są po prostu zatrważające. Wychodzi na to, że ponad 40% osób raczej nie zamierza lub zdecydowanie nie zamierza zaszczepić się przeciwko koronawirusowi. Zmienić tego nie powinny także zachęty prezentowane przez rząd – o ile szczepienie nie skutkowałoby premią w postaci gotówki. Okazuje się bowiem, że taki profit w zamian za szczepienie, mógłby przekonać nawet 45% ankietowanych!

40 procent Polaków zaszczepiłoby się po jednym warunkiem… Porażający sondaż Gazety Wyborczej

Temat szczepień przeciwko koronawirusowi jest ostatnio numerem jeden nie tylko w polskich, ale i w zagranicznych mediach. Szczepionka pojawia się w coraz większej ilości krajów, jednak wciąż budzi wątpliwości dużej części społeczeństwa. Dobitnie pokazują to wyniki ostatniego sondażu, który przeprowadzała Gazeta Wyborcza.

Według sondażu GW, blisko 45% badanych raczej nie zaszczepi się (21,5%) lub zdecydowanie nie zaszczepi się (22,3%) przeciwko COVID-19. Te wyniki dają do myślenia, biorąc pod uwagę fakt, jak wiele osób trzeba zaszczepić, aby preparat był w stanie powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. 24,5% badanych raczej się zaszczepi, a 18,9% zdecydowanie jest za szczepieniem przeciwko COVID-19. Na sam koniec, 12,9% badanych nie ma zdania w tej sprawie.

ZOBACZ TAKŻE: ZASZCZEPIONY ZACHOROWAŁ NA KORONAWIRUSA – JAK TO MOŻLIWE?

O zmianę zdania będzie trudno – no chyba, że rząd za szczepienia zaoferuje premię w postaci gotówki

Najciekawsze dane znajdują się jednak pod prezentowanymi wyżej wykresami kołowymi. Badanym zadano pytanie, „która z poniższych możliwości mogłaby ich przekonać” do przyjęcia szczepionki. Jak się okazuje – niezwykle istotną rolę odgrywają tutaj pieniądze. Aż 45,1% ankietowanych stwierdziło, że „premia w postaci gotówki” byłaby aspektem, który pozwoliłby na zmianę ich zdania odnośnie szczepień. Drugi wyborem był profit w postaci możliwości rezygnacji z noszenia maseczki w miejscach publicznych (26,5% badanych).

Kolejnym aspektem, dla którego ankietowani daliby się przekonać na szczepienie, okazały się ulgi podatkowe. Za taką możliwością opowiedziało się 18,6% badanych.

Więcej na temat porażających wyników sondażu Gazety Wyborczej, można przeczytać poniżej:

źródło: Twitter, Gazeta Wyborcza

Exit mobile version