Kup teraz, zapłać później – takie hasło określa start up założony przez Sebastiana Siemiątkowskiego. Urodzony w Polsce, jednak wychowany w Szwecji biznesmen, postanowił przedstawić światu projekt Klarna, który na rynku jest już od 14 lat. Aktualnie wyceniony na 5,5 miliarda dolarów podbija najbardziej znane marki.
„Kup teraz, zapłać później” – rewolucja w płatnościach
Pomimo, iż start up Klarna powstał jakiś czas temu, aktualnie jest jednym z większych światowych projektów. Za wszystkim stoi Sebastian Siemiątkowski, urodzony w Polsce, jednak wychowany w Szwecji. Właśnie tam stworzył jeden z lepiej prosperujących konceptów. Na czym on polega i co daje użytkownikom? Już wyjaśniamy.
W 2005 roku Sebastian Siemiątkowski wraz z kolegami zastanawiali się co sprawia, że klienci przerywają transakcje podczas zakupów. Powodów jest wiele, dlatego postanowiono to zmienić. Markę można utożsamić z hasłem „Kup teraz, zapłać później”. Dzięki start upowi można przedłużyć płatność, jeżeli nie chcesz od razu zapłacić lub nie możesz tego od razu zrobić.
Co ciekawe, Polak wystąpił kiedyś w szwedzkim programie dla start-upowców „Dragon’s Den”. Komisja składała się z największych i najbardziej cenionych przedsiębiorców. Jednak wtedy nie przekonał ich do siebie. Musiało minąć kilka lat, aby sukces uderzył ze zdwojoną siłą.
Kampania reklamowa pełną parą!
Firma angażuje się mocno w kampanie reklamowe, zapraszając między innymi artystów. I to nie byle jakich, gdyż jednym z nich jest Snoop Dogg – raper znany na całym świecie. Całość idealnie ze sobą współgra, zresztą zobaczcie sami.
Największe światowe marki również decydują się na współpracę. Mowa chociażby o H&M, który od niedawna wprowadził wspomnianą wyżej zasadę: zamawiasz ubrania i płacisz za nie później. Aktualnie dostępna w holenderskich sklepach, wkrótce również w belgijskich. Dzięki temu można rozłożyć swoje wydatki zgodnie z posiadanym budżetem.
Klarna has expanded its coverage across channels and into the U.S. market with H&M Group. https://t.co/vEkZ3Vxt22 pic.twitter.com/ZtbiWJHCvu
— WWD (@wwd) June 27, 2019