Wybierasz się w podróż samolotem i potrzebujesz walizki? Międzynarodowe podróże stały się bardziej dostępne, dlatego korzystamy z nich coraz częściej. Dostrzegamy także, że walizka to bardzo istotna kwestia. Jaką walizkę wybrać? Małą? Twardą, a może plecak? Zaplanuj wcześniej w co się spakujesz.
Jaką walizkę wybrać?
Linie lotnicze oferują obecnie dwa rodzaje bagażu: podręczny i rejestrowany. Mały bagaż – bagaż podręczny będzie się znajdował w schowku w kabinie lub pod siedzeniem. Mamy go cały czas na oku i nie dopuścimy do zgubienia bagażu. Z kolei bagaż rejestrowany znajduje się w luku bagażowym. W czasie odprawy bagażowej, lotu i wyładunku przechodzi przez kilka etapów, w czasie których może ulec uszkodzeniu. Może się też zdarzyć, że twoja walizka zostanie zgubiona albo poleci w innym kierunku i zupełnie innym samolotem.
Na co zwrócić uwagę?
Kupując walizkę, zwróć uwagę na jej dokładne wymiary i materiał, z jakiego jest wyko
nana. Ważne jest także jakie ma kółka, rączkę i uchwyty. Dodatkowym atutem są także zabezpieczenia, np. kłódki, które ochronią cię przed kradzieżą zawartości twojej walizki. Istnieje kilka istotnych elementów, na które warto zwrócić uwagę przed zakupem.
Waga i wymiary walizki
Po pierwsze zwróć uwagę na wymiary walizki. Każda linia lotnicza określa maksymalne rozmiary bagażu podręcznego i rejestrowanego. Waga również jest określona i sprawdzana w momencie nadawania bagażu. Przekroczenie rozmiaru lub wagi walizki skutkuje dodatkowymi opłatami lub nawet cofnięciem bagażu.
Materiał wykonania
Po drugie, ważne jest wykonanie walizki. Materiał użyty do wyprodukowania walizki ma wpływ na jej odporność na zabrudzenia, uszkodzenia i działanie wilgoci. Walizka może być miękka, półtwarda lub twarda. Walizka miękka jest najtańsza. Z drugiej strony jej zaletą jest spora elastyczność. Oznacza to, że więcej rzeczy można do niej upchnąć, ale jest także mniej odporna na zniszczenia.
Walizka twarda ma konstrukcję odporną na zalanie, pęknięcia, wgniecenia lub inne mechaniczne uszkodzenia. Nie dopasowują się one jednak do kształtu np. bagażnika. Są droższe od walizek miękkich.
Z kolei walizka półtwarda to rozwiązanie pośrednie. Konstrukcja daje odpowiednią sztywność w celu bezpieczeństwa przedmiotów, a z drugiej elastyczność pozwalającą na dołożenie do walizki nieco więcej rzeczy.
Kółka
Dziś wszystkie walizki mają kółka, co pomaga w łatwiejszym i wygodniejszym transporcie bagażu. Bagaże na 4 kółkach są wytrzymałe i stabilne. Jeśli dodatkowo obracają się o 360 stopni, łatwiej będzie manewrować walizką w dowolnym kierunku. Idealnie, gdyby kółka były zrobione z kauczuku, który jest odporny na wstrząsy i uszkodzenia i amortyzuje nierówności terenu.
Uchwyty i rączka
W upchnięciu dodatkowych drobnych rzeczy pomagają dodatkowe kiszenie. Mogą to być boczne, przednie kieszonki, dodatkowe przegrody. Szczególnie mocno pomoże ci wewnętrzne wyposażenie walizki, w której znajdziesz kieszenie i przegrody, którymi oddzielisz np. odzież, dokumenty i jedzenie.
Zabezpieczenie
Podstawą zabezpieczenia walizki są kłódki szyfrowe. Często są one jednak łatwe do odszyfrowania. Polecane są kłódki z zamkiem TSA, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
Podsumowując, walizka, w którą zapakujemy swoje rzeczy na wyjazd ma spore znaczenie. W zależności od przewoźnika, na pokład samolotu możesz wnieść więcej lub mniej rzeczy.