Coca-Cola nie zrezygnuje z plastiku – takie informacje przekazała wiceprezes marki. Jaki jest natomiast powód takiej decyzji? Okazuje się, iż konsumenci napoju podobno wcale nie chcą, aby firma z tego zrezygnowała. Co roku produkują około 3 mln ton plastiku.
Ekologiczne plany Coca-Coli – dojdą do skutku?
Coca-Cola kilkukrotnie wspominała o swoich eko planach na przyszłość. Rocznie produkują około 3 mln ton plastiku, jednak w przeszłości można było przeczytać chociażby o butelce powstałej z plastiku wyłowionego z morza czy zebranego z plaży. Zapowiedziano wtedy, że od przyszłego roku chcą produkować butelki na szeroką skalę. Współpracując przy tym projekcie z holenderską firmą loniqa Technologies, Indorama Ventures oraz Mares Circulares. Dodatkowo, zgrzewki puszek nie będą owinięte plastikiem – ma go zastąpić karton.
W ramach projektu Coca-Cola HBR używanie folii termokurczliwej w puszkach mają zlikwidować do końca 2021 roku. Co więcej, chodzi o wszystkie rynki Unii Europejskiej.
Coca-Cola nie zrezygnuje z plastiku, bo tak podobno chcą konsumenci
Niestety te wiadomości są przygnębiające, gdyż Bea Perez, szefowa firmy ds. zrównoważonego rozwoju oznajmiła, iż póki co nie zrezygnują z plastiku. Co jeszcze, tego właśnie chcą ich konsumenci. Jak poinformowała w wywiadzie dla BBC, jest to dla nich przede wszystkim wygodne, ale z drugiej strony przekonująca jest ich minimalna masa.
@CocaCola won’t ban single-use plastic bottles, one of the world’s biggest plastic waste polluters at 200,000 bottles p/min! “Business won’t be in business if we don’t accommodate consumers,” Bea Perez told World Economic Forum saying relegating plastic outright would hurt sales. pic.twitter.com/ZkCzgLxBBg
— Sneaky Raccoon 💚🦝 (@SneakyRaccoon) January 22, 2020
Aby uspokoić aktywistów i osoby, którym zależy na zmianach przyjaznych dla środowiska, przekazano informację o takich zmianach, które będą mniej szkodliwe na środowiska. Między innymi o tym, iż do roku 2030 połowa opakowań ich produktów ma być wykonana z materiałów z recyklingu. „Pokazujemy konsumentom jakie mamy możliwości” – dodała Perez.